پاییز فصل شیوع بیماری‌های تنفسی واگیردار
پاییز فصل شیوع بیماری‌های تنفسی واگیردار

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: پاییز فصل شیوع بیماری‌های تنفسی واگیردار است و رعایت توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به آن‌ها ضروری است.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از صدا و سیما، دکتر پژمان بختیاری نیا پاییز فصل شیوع بیماری‌های تنفسی از جمله سرماخوردگی و آنفلونزا است، ضمن اینکه در ۳ سال اخیر نیز بیماری کووید-۱۹ به جمع این بیماری‌های پیوسته است.

وی افزود: زنان باردار، سالمندان و به ویژه افراد بالای ۶۰ سال و مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای از جمله افرادی هستند که در معرض خطر بیماری‌های تنفسی قرار دارند.

دکتر بختیاری نیا در تشریح راهکار‌ها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها می‌گوید: باوجود اینکه حالت اضطرار کرونا پایان یافته است، اما توصیه می‌شود که افراد در معرض خطر بیماری‌های واگیر تنفسی در اماکن شلوغ از ماسک استفاده کرده و افراد دارای علائم ابتلا به بیماری‌ها فاصله بگیرند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان بر شست و شوی مکرر دست‌ها و واکسیناسیون تاکید کرد و ادامه داد: همچنین توصیه می‌شود افراد بالای ۶۰ سال و پرخطر درصورتیکه بیش از یکسال از تزریق واکسن کرونا آن‌ها گذشته است، دز یادآور برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی واگیردار اقدام کنند.

وی اضافه کرد: افرادی که با نظر پزشک ملزم به تزریق واکسن آنفلونزا هستند، حتما واکسن را از داروخانه‌ها تهیه و تزریق کنند.

دکتر بختیاری نیا می‌گوید: افرادی که بیمار و علامت دار می‌شوند، برای درمان به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده و از مصرف خودسرانه دارو‌ها خودداری کرده و به مدت یک هفته در منزل استراحت کنند