۲ همت از اعتبارات سفر اول رییس جمهور به خوزستان پرداخت شده است
۲ همت از اعتبارات سفر اول رییس جمهور به خوزستان پرداخت شده است

 مدیر نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز و نماینده شرکت در اجرای مسئولیت های اجتماعی گفت: اعتبارات تخصیص یافته برای خوزستان در دور اول سفررییس جمهور و حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ۸.۵ همت بود که تا کنون ۲.۲ آن پرداخت شده است.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از ایرنا، بابک دارابی سه شنبه در حاشیه نشست بیابان زدایی در سالن جلسات استانداری خوزستان به خبرنگاران با اشاره به پروژه‌های مصوب سفرریاست جمهوری گفت: ۱۷۰۰ پروژه در خوزستان تعیین شده که در سال گذشته ۶۸۰ پروژه تکمیل وبه بهره برداری رسید و مابقی تا حداکثر ۵۰۰ پروژه در پایان سال تکمیل خواهد شد.

وی در خصوص چگونگی مقابله با ریزگردها و حفظ محیط زیست توضیح داد: توافقاتی بر اساس یک برنامه مدون شامل سه سرفصل برنامه شرکت‌ها در حوزه املاک و اراضی در اختیار خود، اجرای طرح برای محدوده‌هایی که حریم و امکان حضور سایر دستگاه های اجرایی برای نهالکاری، درختکاری و مبارزه با ریزگردها نیست، و حریم لوله ها و مسئولیت های اجتماعی صورت گرفته است.

دارابی افزود: با توجه به تفاهم نامه‌های سال‌های گذشته مبنی بر ۲ هزار هکتار بیابان زدایی، کاشت نخلستان و اختصاص یک هزار میلیارد ریال در مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری برای مقابله با ریزگردها و یک هزار میلیارد ریال برای جلوگیری از فرسایش خاک، امید است با همکاری محیط زیست و منابع طبیعی، اقدامات مفید و تاثیر گذاری انجام شود.

مشاور مدیرعامل در امور اجرایی مسئولیت‌های اجتماعی مناطق نفتخیزجنوب نیز گفت: دستور مقام عالی وزارت نفت بر مبنای تعامل در جهت تلاش برای بهینه کردن مسائل زیست محیطی در استان است و هر پنج شرکت بهره برداری موظفند در حوزه حفاظت محیط زیست در بهینه کردن فضای کاری و محیط های پیرامون تلاش کنند.

بهزاد صالح بیگی تصریح کرد: هر شرکت به توسعه میدانی فضای سبز با ایجاد نهالستان و قلمستان با مجموع ۲۰۰ هزار عدد مکلف شده که بر آیندی حدود یک میلیون اصله نهال برنامه ریزی شده است.

وی گفت: اعتبار۱۴۰ میلیارد ریالی برای عملیات اجرایی بیابان زدایی ۲ هزار هکتاری در حال عملیاتی شدن است و اعتبار سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای کاشت ۲۰ هزار اصله نهال مثمر مناطق شرکتی اهواز انجام شد