با ترک فعل مدیران در اجرای قانون حمایت از کودکان، برخورد می‌شود
با ترک فعل مدیران در اجرای قانون حمایت از کودکان، برخورد می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با تاکید بر ضرورت اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، گفت: بی‌توجهی به کودکان و نوجوانان موجب بروز آسیب‌های اجتماعی متعدد در جامعه می‌شود.

صادق جعفری چگنی در جلسه پیگیری اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان که امروز (اول مهرماه) با حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط برگزار شد، اظهار کرد: کودکان و نوجوانان آینده‌سازان جامعه هستند و بی‌توجهی به آن‌ها می‌تواند موجب بروز و ظهور آسیب‌ها و بحران‌های اجتماعی شود و آینده جامعه را با مخاطره روبه‌رو کند.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی با اشاره به تعیین تکلیف و وظایف هرکدام از دستگاه‌های ذی‌ربط، گفت: نظارت بر حقوق عامه یکی از تکالیف دادستانی‌ها است و در این خصوص با مدیرانی که با ترک فعل و قصور در عملکرد خود، موجب تضییع حقوق کودکان و نوجوانان می‌شوند، در چارچوب قانون برخورد می‌شود.

جعفری چگنی بیان کرد: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد)، یکی از طرح‌هایی است که با همکاری آموزش و پرورش و معاونت اجتماعی دادگستری‌ها و با هدف پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان اجرا می‌شود و آثار مثبتی به دنبال دارد و این طرح باید در سال تحصیلی جدید نیز تداوم یابد.

وی ادامه داد: کودکان کار در معرض آسیب‌های مختلفی هستند که مهم‌ترین آن‌ها بازماندن این کودکان از تحصیل است و این امر آینده آنان و جامعه را با خطراتی روبه‌رو خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با بیان اینکه استفاده از کودکان در گروه‌های تکدی‌گری، آسیب دیگری است که کودکان را تهدید می‌کند، گفت: از مردم می خواهیم کمک‌های خیرخواهانه خود را به مراکز حمایتی مجوزدار واریز کنند.

در این نشست همچنین در خصوص استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، وضعیت بهداشت و سلامت کودکان و خطرات دیگری مانند کاهش سن خودکشی در جامعه، بحث و بررسی شد.