مشخصات فنی گوشی نوکیا مجیک مکس و قیمت آن در ایران
مشخصات فنی گوشی نوکیا مجیک مکس و قیمت آن در ایران

چندی پیش نوکیا بعد از مدت ها دوری از عرضه فناوری دیجیتال، محصول جدید خود را معرفی کرد. نوکیا مجیک مکس؛ جدیدترین گوشی نوکیا که در دنیای فناوری سر و صدای زیادی به پا کرده و تصمیم دارد به رقابت با آیفون بپردازد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از مگ تک؛ چندی پیش نوکیا بعد از مدت ها دوری از عرضه فناوری دیجیتال، محصول جدید خود را معرفی کرد. نوکیا مجیک مکس؛ جدیدترین گوشی نوکیا که در دنیای فناوری سر و صدای زیادی به پا کرده و تصمیم دارد به رقابت با آیفون بپردازد.

مشخصات گوشی نوکیا مجیک مکس

همه ما اولین گوشی های نوکیا را به خاطر داریم. گوشی های ساده دکمه ای کوچک که علاوه بر محبوبیت زیاد، مقاومت بسیار خوبی هم داشتند. نوکیا در تولید جدید خود طرحی شبیه به گوشی های آیفون را اجرا کرده و خیلی افراد طرح گوشی نوکیا مجیک مکس (Nokia Magic Max) را یک کپی ناشیانه از آیفون می دانند.

نوکیا مجیک مکس اولین گوشی نوکیا با رابط کاربری Pure UI نوکیا، دارای ۳ لنز دوربین در قسمت پشت (دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی و ماکرو ۵ مگاپیکسلی) شبیه به چیدمان آیفون با لبه های باریک است و قسمت جلوی گوشی تمام صفحه کاملا ساده و فاقد دکمه می باشد، اما لبه های پشت گوشی کمی خمیده تر از آیفون است و دوربین سلفی آن ۶۴ مگاپیکسل می باشد.

صفحه نمایش نوکیا مجیک مکس لمسی و ۶٫۷ اینچ AMOLED می باشد که بیش از ۱۶ میلیون رنگ را نشان می دهد و روزولوشن بسیار بالای ۱۴۴۰ * ۳۲۰۰ دارد که مجهز به حسگر اثرانگشت و فناوری تشخیص چهره می باشد.

باتری گوشی جدید نوکیا ۷۵۰۰ میلی آمپر ساعت و مجهز به تراشه Snapdragon ۸ Gen ۲ و شارژ سریع ۶۵ واتی است. شارژ کامل این گوشی تا ۴۸ ساعت دوام می آورد.

حسگر اثر انگشت، شتاب سنج، فشار سنج، قطب نما، امکان شارژ بی سیم، سیم کارت نانو، بلوتوث، وایفای و gps، رادیو و بلندگو، مقاومت در برابر آب و گرد و غبار از جمله امکانات مجیک مکس نوکیا می باشد.

رنگبندی نوکیا مجیک مکس شامل ۴ رنگ مشکی، قرمز، طلایی و سبز است و قرار بود که ۱۵ آگوست (۲۴ مرداد ۱۴۰۲) در بازار جهانی عرضه شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده و طی آخرین خبر تاریخ عرضه نوکیا مجیک مکس ۲۴ آگوست ۲۰۲۳ (۲ شهریور ۱۴۰۲) می باشد.

حافظه ذخیره سازی داخلی گوشی نوکیا مجیک مکس در ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت است ولی امکان افزایش آن به ۱ ترابایت نیز وجود دارد.

بعلاوه اینکه دارای گواهی IP69 می باشد و تا عمق ۲ متری آب مقاوم است.

گفته می شود جدیدترین گوشی نوکیا ۲۰۲۳ تصمیم به اجرای جدیدترین نسخه اندروید (نسخه ۱۳) دارد.

مشخصات فنی نوکیا مجیک مکس

در این بخش مشخصات نوکیا مجیک مکس ۲۰۲۳ به لحاظ فنی را در اختیار شما قرار داده ایم:

ابعاد ۱۶۱ × ۷۳٫۹ × ۸٫۳ میلی متر
وزن ۱۹۹ گرم
اندازه صفحه نمایش لمسی خازنی ۶٫۷ اینچی
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
پردازنده گرافیکی Adreno 730
رم ۸/۱۲/۱۶ گیگابایت رم
سیم کارت دوسیم کارت نانو
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت / ۸ گیگابایت رم
۲۵۶ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم
۵۱۲ گیگابایت با ۱۶ گیگابایت رم
دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل، با پشتیبانی از حالت های پاناروما، Zeiss Optics، HDR و همچنین فلاش LED
دوربین سلفی ۶۴ مگاپیکسل
فناوری شبکه GSM / CDMA / HSPA / LTE / 5G
سرعت شبکه HSPA، LTE-A، ۵G
باتری با ظرفیت ۷۵۰۰ میلی آمپر ساعت
لیتیوم پلیمر، غیرقابل تعویض
رنگبندی مشکی، قرمز، طلایی و سبز

قیمت گوشی نوکیا مجیک مکس در ایران

اما قیمت نوکیا مجیک مکس چنده؟ در حال حاضر قیمت نوکیا مجیک مکس ۲۰۲۳ در ایران ۱۶ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۷۸ تومان می باشد که البته هنوز عرضه نشده و بطور دقیق مشخص نیست چه زمانی وارد بازار ایران شود.

بررسی قیمت نوکیا مجیک مکس نشان می دهد که باتوجه به قیمت ارز، این گوشی در مقایسه با روزهای گذشته افت قیمت محدودی داشته است.