باران، شرجی و کاهش دما در خوزستان
باران، شرجی و کاهش دما در خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بارندگی، رعد و برق، افزایش رطوبت و کاهش دما در هفته جاری برای برخی نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری روز سه شنبه بیان کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا اوایل هفته آینده به تناوب استان تحت تاثیر سامانه ناپایدار است که سبب ابرناکی، رگبارهای پراکنده، رعد و برق و وزش باد متوسط در استان و با شدت بیشتر در مناطق شمالی، شرقی و شمال شرقی و ارتفاعات خواهد شد.

وی افزود: از فردا چهارشنبه به دلیل استقرار جریانات جنوبی، افزایش رطوبت در نوار ساحلی و قسمت‌های جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود و از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده با تقویت این سامانه بر روی استان کاهش نسبی دما مورد انتظار است.

سبزه زاری ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته گتوند با ۳۷ و ایذه با ۱۵.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداقل دمای اهواز ۲۲.۱ و حداکثر ۳۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به تاثیر سامانه ناپایدار به تناوب بر روی استان به صورت ابرناکی و بارش‌های نقطه‌ای از روز سه شنبه تا جمعه هشدار سطح زرد صادر کرد.