حضور شهردار اهواز در جمع نمازگزاران مسجد فاطمه زهرا کوی باهنر
حضور شهردار اهواز در جمع نمازگزاران مسجد فاطمه زهرا کوی باهنر

شهردار اهواز امشب با حضور در جمع نمازگزاران مسجد فاطمه الزهرای کوی باهنر ضمن تبیین اهداف و وظایف شهرداری‌ها در راستای حل مشکلات و رفع آنها دستورات لازم را صادر کرد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اهواز، رضا امینی در آغاز با تعریف دقیقی از نهاد شهرداری درآمدها و هزینه‌ها و وضعیت کنونی شهر اظهار داشت: جای خرسندی است فرصتی دست داد تا با حضور در جمع شهروندان و نمازگزاران هم درد و دل‌های شهردار بدون واسطه شنیده شود و هم اینکه در جهت حل مشکلات شهروندان و ساکنین محلات اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی در ادامه گلایه‌های مردمی را در خصوص وضعیت شهر مهم و به حق دانست و ادامه داد: اهمیت اهواز و استان خوزستان بر کسی پوشیده نیست و انتظار شهروندان آن است که شهر در وضعیت بهتری به لحاظ مدیریتی باشد.

امینی بخشی از مشکلات کنونی شهرداری را در استخدام بی‌رویه و بدون در نظر گرفتن اولویت‌ها عنوان داشت و گفت: با احترام به کرامت انسانی سایر کارکنان با این حال استخدام‌های بی‌رویه باعث شده است تا کیفیت انجام وظایف ذاتی شهرداری ها پایین‌تر بیاید.

شهردار اهواز تاکید کرد: از ابتدای انتصاب اینجانب به عنوان خادم شهروندان اهوازی علاوه بر سلامت مالی مسئولین، سلامت اداری آنها نیز مد نظر بوده است.

این مقام مسئول به مشکلاتی از قبیل وضعیت مترو، فضای سبز، حمل و نقل عمومی در شهر و وضعیت نوار ساحلی کارون پرداخت و تصریح کرد: هر کدام از این موارد راه حلی دارند که سعی شده است در این زمینه اقدامات و فعالیت‌هایی صورت پذیرد.

وی در این خصوص توضیح داد: با تسویه وامی که در ادوار گذشته توسط شهرداری اخذ شده اما پرداخت نشده بود توانستیم منابع جدیدی را به صورت دولتی جذب کنیم که در حال حاضر شاهد به نتیجه نشستن برنامه‌های شهرداری در موارد مختلف هستیم.

امینی در بخش دیگری به فعالیت‌های شهرداری در بحث آبگرفتگی و مانداب پس از باران اشاره و اعلام داشت: طی دو سال گذشته و در مجموع اقداماتی که با همکاری شورای محترم شهر صورت گرفته تخلیه ی مانداب پس از بارندگی به استثنای یک یا دو نقطه، به کمتر از ۲۴ ساعت رسیده است.

شهردار اهواز همچنین به بحث حمل و نقل عمومی و مترو اشاره و توضیح داد: با جذب اعتبارات دولتی و عوارض آلایندگی دستگاه‌های جدید اتوبوس خریداری شده و همینطور در بحث مترو امیدواریم تا دو سال آینده بخشی از خط اول مترو مورد استفاده عموم قرار گیرد.

وی هدف گذاری در خصوص آسفالت معابر را تا پایان دوره شورا، ۱۰ میلیون متر مربع عنوان کرد و ادامه داد: اهواز با دارا بودن ۳۰ میلیون متر مربع مساحت وضعیت مناسبی در زمینه آسفالت نداشته که با شناسایی آسیب‌های موجود در این زمینه رسیدگی به معابر به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

امینی همچنین جلب اعتماد شهروندان را در پیشبرد مباحث شهری و توسعه شهر مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: شهرها با مشارکت شهروندان مدیریت می‌شود.

در این زمینه شهردار اهواز دو اقدام را در پیشبرد و توسعه شهر حیاتی دانست و گفت: رویه جلب اعتماد مردم با حضور در میان شهروندان شدنیست و دعوت از بخش خصوصی در مشارکت، راه حل دیگریست که یک شهر را در مسیر توسعه قرار می‌دهد. ‌

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به تناسب میان هزینه و درآمدها اشاره کرد و گفت: بسیاری از شهرها بیشترین میزان درآمد را صرف هزینه‌های عمرانی نظیر ساخت و ساز شهری و خدمات شهری می‌کنند و درصد کمتری به هزینه‌های جاری مانند حقوق و دستمزد اختصاص می‌یابد که این تناسب در اهواز کاملاً برعکس است.

امینی در پایان از شهروندان خواست: نسبت به حفظ اموال عمومی از جمله اتوبوس‌ها، فضای سبز و دیگر امکانات و منابع شهری حساسیت بیشتری داشته و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند.