خوزستان از فردا بارانی می‌شود
خوزستان از فردا بارانی می‌شود

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه بارشی از اوایل روز چهارشنبه وارد استان می‌‍شود و رگبار و رعد و برق را به همراه دارد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری روز سه شنبه بیان کرد: در نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، برای امروز در سطح استان به علت پایداری جو، افزایش ابر، مه رقیق و تجمع آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی مورد انتظار است.

وی افزود: از اوایل روز چهارشنبه تا اواخر وقت پنج شنبه با ورود یک سامانه بارشی به سطح استان، رگبارباران همراه با رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید، کاهش دما دربرخی نقاط، کم شدن دید ناشی از مه رقیق، در مناطق مستعد ریزش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود؛ شمال خلیج فارس نیز از روز چهارشنبه تا اواخر روز جمعه مواج خواهد بود.

سبزه زاری ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته آغاجاری با ۲۸.۲ و ایذه با ۴.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداقل دمای اهواز ۱۲.۵ و حداکثر ۲۷.۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به ورود سامانه بارشی از روز چهارشنبه تا پنجشنبه و تقویت آن هشدارهای سطح زرد و نارنجی صادر کرده است.

بر اسای این اطلاعیه رگبار باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید، تندباد لحظه ای، ریزش تگرگ در مناطق مستعد، بارش برف در ارتفاعات، کاهش دما و کاهش دید ناشی از مه در راههای مواصلاتی
در نیمه شمالی، شرقی، جنوب شرقی و بخش‌هایی از مرکز استان قابل انتظار است.