ارکستر ناهمگون اصولگرایی در اهواز در غیبت چهره های شاخص و جریان اصلاح طلبی / احتمال چند لیستی شدن اصولگرایان اهواز / سرگردانی شورای ائتلاف و موج استعفای اصولگرایان / هجمه نزدیکان سیدرضا فلاحی مقدم علیه شبیب جویجری / تلاش سیدشکرخد ا موسوی برای حضور همزمان در شورای ائتلاف و لیست های قومی / اتهام زنی به عملکرد شورای ائتلاف و ادعای قومگرایی
ارکستر ناهمگون اصولگرایی در اهواز در غیبت چهره های شاخص و جریان اصلاح طلبی / احتمال چند لیستی شدن اصولگرایان اهواز / سرگردانی شورای ائتلاف و موج استعفای اصولگرایان / هجمه نزدیکان سیدرضا فلاحی مقدم علیه شبیب جویجری / تلاش سیدشکرخد ا موسوی برای حضور همزمان در شورای ائتلاف و لیست های قومی / اتهام زنی به عملکرد شورای ائتلاف و ادعای قومگرایی

عصرخوزستان: ۱۷ روز مانده به انتخابات مجلس، ارکستر اصولگرایی در اهواز بیش از پیش ناهمگون شده و خبر از چنددستگی و احتمال چند لیستی شدن در جریان اصولگرایی به گوش می‌رسد.   به گزارش عصرخوزستان، با وجود اینکه از یک سال گذشته جریان اصولگرایی با شکل‌گیری شورای ائتلاف همه تلاش خود را برای ایجاد اتحاد […]

عصرخوزستان: ۱۷ روز مانده به انتخابات مجلس، ارکستر اصولگرایی در اهواز بیش از پیش ناهمگون شده و خبر از چنددستگی و احتمال چند لیستی شدن در جریان اصولگرایی به گوش می‌رسد.

 

به گزارش عصرخوزستان، با وجود اینکه از یک سال گذشته جریان اصولگرایی با شکل‌گیری شورای ائتلاف همه تلاش خود را برای ایجاد اتحاد و همراهی در این جریان به کار بست، اما اخبار این روزها چیز دیگری می‌گوید و اصولگرایان اهواز با وجود ردصلاحیت چهره های شاخص مستقل و غیبت جریان اصلاح طلبی، نتوانسته اند به یک وحدت در یک لیست سه نفره برسند.

 

جلسه چند روز پیش نیز شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شهرستان های اهواز، کارون، باوی و حمیدیه با محور معرفی سه نامرد اصلی انتخابات با تنش همراه بود که منجر به کناره گیری یکی از کاندیداهای این جریان از لیست ۱۴ نفره شورای ائتلاف شد.

 

شبیب جویجری، سید کریم حسینی، احمد سراج، جبار سعیداوی، حسن سلیمانی، ناصر سودانی، یاور شاه ولی کوه شور، سید تاج الدین طباطبایی، سید رضا فلاحی مقدم، سید شکرخدا موسوی، سیده زهرا موسوی، سید رضا میرزاده، محمد نوری ممبینی و مجتبی یوسفی چهارده کاندیدای اصلی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هستند که قرار بود طی یک فرآیند و نظرسنجی فراگیر، سه کاندیدای اصلی مشخص و معرفی شود.

 

نتایج این فرآیند و نظرسنجی و مباحث مطرح شده در آخرین جلسه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منجر به چنددسته گی، استعفا، هجمه اصولگرایان علیه یکدیگر و ارائه لیست های مجزا در فضای مجازی شد. انشقاق و چند دسته گی صرفا به کاندیداهای شورای ائتلاف محدود نشد و این اختلافات به اعضای شورا نیز رسید و به استعفای سید علی مرعشی یکی از اعضا منجر شد. از جمله دلایل این استعفا، از منظر مرعشی، روند تدریجی انحراف از موازین و غیرتشکیلاتی شدن شورای ائتلاف است.

 

اختلاف نظر بر سر معرفی سه کاندیدای اصلی شورای ائتلاف، به هواداران و افراد نزدیک هر کدام از کاندیداها نیز کشیده شد. افراد نزدیک به سید رضا فلاحی مقدم با هجمه به شبیب جویجری، انتخاب او را به عنوان یکی از سه کاندیدای اصلی شورای ائتلاف مورد نقد قرار داده و در مطالبی نوشتند: “شورای ائتلاف به سمت قوم گرایی مطلق و مهندسی پیش می رود. این ائتلاف با مانور روی چهار نفر باقیمانده چون سیدکریم حسینی، سیدرضا فلاحی مقدم،شبیب جویری و سید شکرخدا موسوی بظاهر موضوع را به شور گذاشته اما در اصل به قوم گرایی پرداخته و به دنبال قرار دادن شبیب جویجری در لیست به هر قیمت هستند. حال یک سوال؟ اگر ملاک اصولگرایی است؟ چگونه شبیب جویجری که توسط جاسم شدیدزاده به انتخابات آمده باید در لیست اصولگرایان قرار بگیرد؟”

 

چنین موضعی از سوی نزدیکان سید رضا فلاحی مقدم به دلیل احتمال جایگزینی جویجری به جای فلاحی مقدم در لیست نهایی شورای ائتلاف است. آنگونه که از خبرها منتشر شده، اغلب اعضای شورای اصولگرایان متفق القولند که لیست نهایی انتخابات متشکل از جویجری، سودانی و سید شکر خدا موسوی و یا لیست سیدکریم حسینی، جویجری و سید شکر خدا موسوی است.

 

نظرسنجی های پی در پی نزدیکان سیدشکرخدا موسوی نیز نشان از اشتیاق فراوان این کاندیدای انتخابات برای حضور در لیست شورای ائتلاف دارد. البته رقیب اصلی سیدشکرخدا موسوی نه در لیست های جناحی بلکه در لیست های قومی است به همین دلیل بیشترین تلاش او علاوه بر حضور در لیست شورای ائتلاف، قرار گرفتن در لیست های قومی و کنار زدن رقیب است.

 

 

اختلاف نظر بین اصولگرایان اهواز ۱۷ روز مانده به انتخابات مجلس بیشتر شده است و با این روند باید منتظر ماند و دید که آیا این اختلافات به ارائه لیست های مختلف اصولگرایی در انتخابات اهواز منجر می شود و یا اینکه با همه اختلاف نظرها بار دیگر تلاشی برای وحدت، همگرایی و یک صدایی انجام می‌گیرد.