موسی شاعری در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا که امروز ۱۷ اسفندماه در شورای شهر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از همه ‌افرادی که در دو هفته گذشته و از زمانی که خوزستان در وضعیت هشدار قرار گرفت، همه تلاش خود را برای مقابله با این ویروس انجام داده‌اند و همچنان پای کار هستند، تشکر […]

موسی شاعری در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا که امروز ۱۷ اسفندماه در شورای شهر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از همه ‌افرادی که در دو هفته گذشته و از زمانی که خوزستان در وضعیت هشدار قرار گرفت، همه تلاش خود را برای مقابله با این ویروس انجام داده‌اند و همچنان پای کار هستند، تشکر می‌کنم.

 

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه برای مقابله با کروناویروس در کنار هم ‌هستیم، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی استان و کشور و نهادهای حاکمیتی همدل و هم‌صدا در کنار هم هستند تا از سلامت شهروندان محافظت کنند و بر این مشکل پیروز شوند.

 

شهردار اهواز با اشاره ضدعفونی مناطق مختلف شهری اهواز تصریح کرد: زمانی که مردم در منازل در حال استراحت و آسایش هستند، همه نیروهای تلاشگر مدیریت شهری و سایر بخش‌های شهرداری اهواز با تمام توان و امکانات مشغول گندزدایی و ضدعفونی مناطق مختلف هستند تا با این ویروس شوم مقابله کنند.

 

شاعری ادامه داد: در خوزستان وضعیت کنترل شده‌ای در بحث کروناویروس داریم که حاصل تلاش همه در مقابله با این ویروس است اما این خطر همچنان ادامه دارد. در این زمینه یکی از اصلی‌ترین مواردی که می‌تواند باعث مهار ویروس شود آن است که مردم مشارکت جدی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه از مردم اهواز تقاضا دارم در شرایط کنونی دستورات بهداشتی برای مقابله با کروناویروس را رعایت کنند، گفت: همکاران ما در شهرداری اهواز هر روز و هر شب متناسب با امکانات، همه شهر را ضدعفونی می‌کنند اما رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم بسیار حاضر اهمیت است.

 

شهردار اهواز با اشاره به اینکه روند تعطیلی مراکز پرجمعیت تا پایان هفته ادامه خواهد داشت، ادامه داد: اینکه پارک‌ها، بوستان‌های شهر اهواز و… خاموش می‌شوند برای آن است مردم حساس شوند و شرایط رعایت کنند. در این زمینه انتظار داریم مردم کمپین “در خانه می‌مانیم” را اجرایی کنند.

 

شاعری عنوان کرد: حضور مردم در معابر، خیابان‌ها و پارک‌ها گاه احساس نگرانی ایجاد می‌کند. امیدوارم نوروز امسال رفتار متقاوتی داشته باشیم ‌و در خانه‌ها بمانیم تا سلامت شهروندان حفظ شود. اگر مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند و همکاری لازم را در این زمینه با بخش‌های مختلف داشته باشند، می‌توان امیدوار بود که در اوایل بهار شاهد شکست این ویروس مرگبار باشیم.

 

وی افزود: مدیریت شهری با همه توان در کنار مردم است و تا زمانی که بر این مشکل پیروز نشویم آرام نخواهیم نشست و پای کار خواهیم بود. در ضدعفونی کردن شهر از هیچ‌ نقطه‌ای غافل نیستیم و هیچ‌ منطقه‌ای در اهواز به جز مراکز پرجمعیت و پرتردد مردم برای شهرداری نسبت به منطقه دیگر اولویت ندارد و باید گفت که کار ضدعفونی و گندزدایی در مناطق هشتگانه اهواز در حال انجام است.