عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – ویژه برنامه سوگواره لاله‌های کابل یادمان شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی مدرسه سیدالشهدای کابل، با حضور جمعی از شاعران ایرانی و افغانستانی روز شنبه از سوی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گتوند در فضای مجازی برگزار شد. دبیر محافل ادبی کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان روز شنبه در گفت و گو با […]

عصر خوزستان:

سوگواره لاله‌های کابل در فضای مجازی برگزار شد

اهواز – ایرنا – ویژه برنامه سوگواره لاله‌های کابل یادمان شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی مدرسه سیدالشهدای کابل، با حضور جمعی از شاعران ایرانی و افغانستانی روز شنبه از سوی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گتوند در فضای مجازی برگزار شد.

دبیر محافل ادبی کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این برنامه با عنوان جان وطن کجاستی به یاد شهدای دانش آموز حادثه تروریستی در کابل در قالب شعرخوانی با حضور “نغمه مستشار نظامی” شاعر، نویسنده و دبیر شورای ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشورو به میزبانی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گتوند وهمکاری محفل ادبی کتابخانه مرکزی خوزستان درفضای برنامه اسکای روم برای علاقمندان برگزار شد.

فردین کوراوند افزود : این برنامه در بخش اول به شعر خوانی چند دانش آموز افغانستانی عضو کتابخانه عمومی سه استان خوزستان، اصفهان و قم اختصاص داشت که بانوان شاعرافغانستانی سیده تکتم حسینی و مایرام تکیه ای در این اجرای زنده در کنار شاعران دکتر علی داوودی و مرضیه فرمانی به صورت مجازی به شعرخوانی پرداختند.

وی با تقبیح و محکوم کردن حمله تروریستی مدرسه سیدالشهدای کابل بیان کرد : همدلی و همراهی با مردم افغانستان در سوگ دانش‌آموزان مدرسه سید الشهدای کابل و اظهار تاسف و تسلیت به خانواده‌هایی که فرزندان خود را در این حادثه از دست دادند از جمله اهداف برگزاری این برنامه بود.

وی ادامه داد: افغانستان به لحاظ فرهنگی ، زبان و تاریخ همریشه و هم تبار با کشور ایران است و مناسبات فرهنگی و ادبی بسیاری با فرزانگان و ادیبان دو کشور وجود دارد و این برنامه به عنوان نخستین برنامه در خوزستان با حضور چند شاعران افغانستانی برای یادمان و بزرگداشت این حادثه تروریستی برگزار شد.

دبیر محافل ادبی کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره وجود چهره‌های فرهنگی مشترک بین دو کشور بیان کرد: وجوه اشتراک زبانی، ادبی و فرهنگی، می‌تواند بن مایه همکاری و نزدیکی بین ۲ کشور باشدکه ریشه در فرهنگ غنی آنها دارد.

وی با بیان اینکه شرکت در این ویژه برنامه برای عموم آزاد بود ادامه داد: در این محفل ادبی شرکت کنندگانی از استان‌های گیلان ،خراسان، اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی ، خوزستان قم و تهران، و نیز کتابدارانی از سراسر کشور حضور داشتند.

به گزارش ایرنا براثر انفجار تروریستی ۲۰ اردیبهشت گذشته در مقابل مدرسه دخترانه سیدالشهدای کابل ۸۵ نفر شهید و ۱۴۷ نفر زخمی شدند. این جنایت فجیع که گفته شده داعش مسوول آن بوده، موجی از خشم و نفرت را از این گروه‌ تروریستی و حامیان پیدا و پنهان آنان از جمله آمریکای جنایتکار برانگیخت. 

منبع: ایرنا