افتتاح ۲ مگاپروژه در خرمشهر با حضور مسئولان کشوری
افتتاح ۲ مگاپروژه در خرمشهر با حضور مسئولان کشوری

فرماندار خرمشهر گفت: چهار بانده کردن جاده‌ خرمشهر به اهواز و کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین پروژه اداری – تفریحی و تجاری خرمشهر، دو مگاپروژه‌ای هستند که هفته آینده با حضور مسئولان کشوری به افتتاح می‌رسند. محمد حیدری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: روز سوم خرداد و اتفاق بسیار بزرگی که در تاریخ دفاع مقدس رخ داد، […]


فرماندار خرمشهر گفت: چهار بانده کردن جاده‌ خرمشهر به اهواز و کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین پروژه اداری – تفریحی و تجاری خرمشهر، دو مگاپروژه‌ای هستند که هفته آینده با حضور مسئولان کشوری به افتتاح می‌رسند.

محمد حیدری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: روز سوم خرداد و اتفاق بسیار بزرگی که در تاریخ دفاع مقدس رخ داد، خدا را شکر باعث آزادسازی خرمشهر شد و در معادله جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس نیز به یک نقطه عطف تاریخی در مسائل دفاعی، جنگ، حوزه سیاست خارجه، مسائل بین‌المللی و … تبدیل شد. همه ساله این روز گرامی داشته می‌شود و به عنوان یک روز بزرگ در تقویم نظام جمهوری اسلامی درج شده است.
وی با بیان اینکه رویکرد اصلی بزرگداشت سوم خردادماه عمدتا فرهنگی و انتقال ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس به نسل جدید است، گفت: البته امسال در کنار این مسئله مهم و یادآوری آن برای تمام مردم ایران اسلامی، اقدامات عمرانی بسیار مناسبی در راستای رفع مشکلات مردم خرمشهر در حوزه‌های گوناگون انجام شد؛ یکی از مراکز مهم IT که در جنوب غرب خوزستان شاهد افتتاح آن بودیم، مرکز آموزش مهارت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای در خرمشهر بود که راه‌اندازی این مرکز باعث شد خرمشهر در تراز با مراکز استان‌ها و تهران قرار گیرد و با توجه به پتانسیل‌های فنی و تخصصی که در جنوب‌غرب استان به ویژه خرمشهر وجود دارد، من فکر می‌کنم در سنوات پیش رو شرایط بسیار خوبی را در این زمینه تجربه کنیم.
فرماندار خرمشهر افزود: با ضعف در انتقال خطوط آب‌رسانی به روستاهای مسیر شلمچه مواجه بودیم که با کلنگ زنی روز گذشته، مقرر شد این پروژه در مدت زمانی بسیار کوتاه ۴۵ روزه انجام و شاهد خط ۳۱۵ میلی‌متری انتقال آب به سمت روستاهای پایانه مرزی شلمچه باشیم. با انجام این مهم، نگرانی و دغدغه‌ای برای برگزاری اربعین و حضور زائرین و در نقطه مقابل مشکل کمبود آب برای روستاییان و شهروندان این مسیر نخواهیم داشت.
وی عنوان کرد: همچنین پیست دوچرخه‌سواری برای اولین بار در شهرستان خرمشهر به افتتاح رسید و همزمان نیز پارک ساحلی شهر به بهره‌برداری رسید. همچنین در  محله مِحِرزی خرمشهر که از نظر بافت شهری ناکارآمد است، به طول دو کیلومتر جدول‌گذاری و بحث آسفالت آن انجام شد. مسکن مهر فرهنگیان خرمشهر نیز که از دیرباز دچار مشکلات آسفالت بود در برنامه قرار گرفت و قرار شد راه و شهرسازی این کار را انجام دهد که عملیات اداری و اجرایی آن کاملا انجام شد و امروز (دوشنبه) به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.
فرماندار خرمشهر با اشاره به دو مگاپروژه که هفته آینده با حضور مسئولان کشوری به افتتاح می‌رسند، خاطرنشان‌کرد: چهار بانده کردن جاده‌ خرمشهر به اهواز که فاز اول آن ۲۰ کیلومتر است، در دستور کار قرار گرفت. اعتبار پروژه ۴۴۰ میلیارد تومان است که تخصیص اولیه آن، ۲۰ میلیارد تومان است. یکی دیگر از مگاپروژه‌های خرمشهر، کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین پروژه اداری – تفریحی و تجاری خرمشهر است که با همکاری بنیاد مستضعفان و بخش خصوصی انجام خواهد شد.
وی گفت: امروز رژه خودرویی به مناسب سوم خرداد را با حضور وزیر بهداشت داریم و امشب نیز همایش فاتحان با حضور فرماندهان نظامی، برگزار می‌شود. پکیج فرهنگی، اجتماعی و عمرانی طراحی شده است که امیدوارم مردم ما از آن چه خادمشان انجام می‌دهند، رضایت داشته باشند. خرمشهر یک شهر جنگ‌زده است و نیاز به کار دارد.
انتهای پیام