ای کاش آقایان در فولاد به جای تفسیر باخت‌ها، به پایه‌هایشان برسند
ای کاش آقایان در فولاد به جای تفسیر باخت‌ها، به پایه‌هایشان برسند

یک پیشکسوت فوتبال خوزستان با بیان این که فولاد، فوتبال خوزستان را نابود کرده است، گفت: هزینه‌هایی که در خوزستان برای تیم فولاد شده برای هیچ تیمی در استان نشده است اما بعد می بینیم، باشگاهی که آکادمی خوب دارد، تیم امیدهایش از گروهش صعود نمی‌کند، تیم جوانانش بین چهار تیم، چهارم می‌شود و تیم […]


یک پیشکسوت فوتبال خوزستان با بیان این که فولاد، فوتبال خوزستان را نابود کرده است، گفت: هزینه‌هایی که در خوزستان برای تیم فولاد شده برای هیچ تیمی در استان نشده است اما بعد می بینیم، باشگاهی که آکادمی خوب دارد، تیم امیدهایش از گروهش صعود نمی‌کند، تیم جوانانش بین چهار تیم، چهارم می‌شود و تیم بزرگسالان آن نیز در آسیا در بین چهار تیم در رده چهارم قرار می‌گیرد.

صفرعلی جمالپور در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد از وضعیت تیم های پایه باشگاه فولاد و ناکامی در دو رده سنی جوانان و امیدهای کشور، اظهارکرد: باشگاه فولاد همیشه در پایه ها در کشور حرف برای گفتن داشت اما آن وقت باشگاهی که این همه هزینه می کند آیا واقعا باید وضعیت تیم های پایه آن این باشد؟ البته در پی کسب این نتایج بد توسط تیم های پایه فولاد باید به بازیکنان این تیم ها حق داد زیرا  این باشگاه هیچ انگیزه‌ای برای بازیکنان رده پایه خود ایجاد نکرده است، در حالی که بروید تیم های بزرگ دنیا را ببینید که چه بهره ای از آکادمی خود می‌برند. آن وقت در باشگاه فولاد نه تنها تیم بزرگسالان آن بهره ای از پایه های خود نبرده، بلکه تیم فولاد نوین نیز حاضر به جذب بازیکنان پایه نشده است.
وی بیان کرد: این بازیکنان باید انگیزه ای برای پیوستن به تیم بزرگسالان داشته باشند اما در این سال ها این مهم محقق نشده است و وقتی بازیکن تیم امید فولاد می بیند هر چقدر هم خوب کار کند، جایی در تیم بزرگسالان ندارد، آیا انگیزه و روحیه ای برای این بازیکن باقی می ماند؟ آیا تیم بزرگسالان فولاد و فولاد نوین که در لیگ دو حضور دارد، اصلا از بازیکنان امید و پایه خود استفاده می‌کنند؟ فولاد نوین در واقع تیم دوم فولاد است و آیا همین تیم بازیکنی از پایه را در اختیار دارد؟ من به شما بازیکنانی ۳۵ ساله و ۳۴ ساله را معرفی می‌کنم که در فولاد نوین توپ می زنند، آن وقت بازیکنان پایه خود باشگاه جایی در فولاد نوین ندارند. خود باشگاه می‌گوید که برای قهرمانی کار نمی‌کند و می‌خواهند بازیکن بسازد و من می‌خواهم بدانم کدام بازیکن ساخته شده است؟
پیشکسوت فوتبال خوزستان افزود: وقتی باشگاهی مثل فولاد که آکادمی بزرگ دارد، بازیکن غیربومی جذب می‌کند، مطمئنا نفری را می‌آورد که در سطح بالایی باشد ولی بعد بازیکنانی را جذب کرده‌اند که تنها به عنوان یار ذخیره هستند. در صورتی که در استان فوتبال‌خیز و سرشار از فوتبالیست خوب، تیم‌ها در صورتی می توانند بازیکن غیربومی جذب کنند که نیاز مبرم داشته باشند.
وی عنوان کرد: هزینه‌هایی که در خوزستان برای تیم فولاد شده برای هیچ تیمی در استان نشده است اما بعد باشگاهی که آکادمی خوب دارد، تیم امیدهایش از گروهش صعود نمی‌کند، تیم جوانانش بین چهار تیم، چهارم می شود و تیم بزرگسالان آن نیز در آسیا در بین چهار تیم در رده چهارم قرار می گیرد. من هشت ماه پیش هم در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کردم که خوزستان دیگر مهد فوتبال نیست که خیلی ها از این جمله من ناراحت شدند اما بازهم بر این مهم تاکید دارم. وقتی در فوتبال پایه کشور، صاحب رده نمی شویم، یعنی دیگر مهد فوتبال نیستیم. اما آقایان هنوز سر فلان پنالی که داور برای آن ها نگرفته است، گله‌مند هستند اما بعد این مشکلات و ناکامی در فوتبال پایه را نمی‌بینند.
جمال‌پور با بیان اینکه ای کاش آقایان به جای تفسیر باخت‌های‌شان در لیگ برتر، یک بار بگویند که ایراد داریم و به رفع آن بپردازند و بعد نیز به فوتبال پایه‌شان رسیدگی کنند، تاکید کرد: فوتبال خوزستان دارد، نابود می شود. نفت آبادان تیم بومی استان خوزستان در لیگ برتر بود که دیدید به خاطر مشکلات مالی چه شرایطی پیدا کرد. البته یک جای کار می لنگد که نفت با تیمی بومی درست شود و چند هفته صدر جدول باشد و بعد دچار آن همه مشکل شود و اکنون هم در منطقه خطر باشد. به نظر من چون بومی بود، آن را نابود کردند. وقتی تیم های غیربومی فولاد و نفت مسجدسلیمان را می بینم با خودم می گویم چه بر سر مهد فوتبال ایران آمده که در حال نابودی است.
وی ادامه داد: نمونه نابودی فوتبال خوزستان نیز عدم موفقیت تیم های پایه فوتبال فولاد در کشور باوجود آکادمی منحصر به فرد در ایران است. من می گویم نابودی فوتبال خوزستان توسط باشگاه فولاد رقم خورد. فولاد هم می تواند به فوتبال خوزستان بها بدهد و هم می تواند مثل امروز آن را نابود کند.
مدیرعامل سابق باشگاه استقلال خوزستان بیان کرد: استانی که با سه تیم لیگ برتری، دو تیم لیگ یکی و چند تیم لیگ دویی، چندان بازیکن ملی‌پوش ندارد، یعنی فوتبالش نابود است. یک زمانی بیشترین درصد نفرات تیم‌ملی از خوزستان بودند اما حالا چه؟ متاسفانه فوتبال خوزستان را نابود کردند.
وی گفت: وقتی تیم های خوزستانی هدفی برای قهرمانی ندارند پس چرا بازیکن غیربومی می‌آوردند و چرا از بومی ها استفاده نشود؟ بروید ببینید که در تیم های دیگر چقدر بازیکن خوزستانی خوب وجود دارد که تیم های ما آن ها را رده کرده اند. من تاکید می کنم که فولاد، فوتبال خوزستان را نابود کرد و آقایان باید مشکلات فوتبال خوزستان را بررسی کنند.
انتهای پیام