آتش دوباره به دامن جنگل‌های دزفول افتاد
آتش دوباره به دامن جنگل‌های دزفول افتاد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از آتش‌سوزی مجدد در جنگل‌های دزفول خبر داد. رضا قپانچی‌پور اظهار کرد: علی‌رغم اطلاع‌رسانی گسترده از شبکه‌های مجازی و رادیوی این شهرستان، توزیع بروشور و تذکرات چهره به چهره با کشاورزان، متاسفانه روز گذشته به علت سهل‌انگاری و تخلف از جانب یکی از کشاورزان منطقه با آتش زدن کاه […]


رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از آتش‌سوزی مجدد در جنگل‌های دزفول خبر داد.

رضا قپانچی‌پور اظهار کرد: علی‌رغم اطلاع‌رسانی گسترده از شبکه‌های مجازی و رادیوی این شهرستان، توزیع بروشور و تذکرات چهره به چهره با کشاورزان، متاسفانه روز گذشته به علت سهل‌انگاری و تخلف از جانب یکی از کشاورزان منطقه با آتش زدن کاه و کلش اراضی کشاورزی و به دنبال آن، وزش باد شدید و خارج شدن کنترل حریق، شعله‌های آتش به جنگل حاشیه این اراضی سرایت و منجر به گسترش سریع آتش‌سوزی به سطح جنگل شد.
به گزارش ایسنا به نقل از اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان، وی افزود: پس از دریافت گزارش مربوطه، محیط‌بانان این اداره بلافاصله به محل اعزام و با همکاری پرسنل آتش‌نشانی پس از تلاش ۵ ساعته موفق به مهار حریق شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول تصریح کرد: عامل انسانی مربوطه در محل دستگیر و با توجه به اتهام وارده، جهت رسیدگی به تخلف، به مراجع قضایی معرفی شد.
وی افزود: این آتش‌سوزی در جنگل‌های زاویه جنوب شهرستان که یکی از زیستگاه‌های ارزشمند درختان گز و پده است، رخ داد که به دنبال آن بخش گسترده‌ای از جنگل طعمه حریق شد.

انتهای پیام