چاپ مقاله “ورزش و مزاج” محقق خوزستانی در آمریکا 
چاپ مقاله “ورزش و مزاج” محقق خوزستانی در آمریکا 

مقاله “ورزش و مزاج” محقق خوزستانی پس از سه ماه داوری در ایالات متحده آمریکا به چاپ رسید. مهدی قنواتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: پس از ۱۵ سال تلاش شبانه روزی این مهم حاصل شد. مقاله چاپ شده در ارزیابی و تحلیل مقایسه ای مزاج فردی و سوماتوتاپ در ورزشکاران جوان با توجه به روش […]


مقاله “ورزش و مزاج” محقق خوزستانی پس از سه ماه داوری در ایالات متحده آمریکا به چاپ رسید.

مهدی قنواتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: پس از ۱۵ سال تلاش شبانه روزی این مهم حاصل شد. مقاله چاپ شده در ارزیابی و تحلیل مقایسه ای مزاج فردی و سوماتوتاپ در ورزشکاران جوان با توجه به روش طب سنتی ایران و روش هیث کارتر است. موضوعی که احتیاج به دانستن علوم مختلفی از جمله فیزیولوژی، تغذیه، آناتومی، علم تمرین، سایکولوژی، طب کهن ایران و دیگر علوم بدنی و تربیتی در جهت شکل گیری بحث در قالب یک مقاله پژوهشی لازم و ضروری بود.
وی با بیان اینکه در علوم ورزشی و تربیت بدنی افرادی بودند، هستند و خواهند بود تا همواره مسیر پیشرفت جهت شناخت هر چه بهتر بدن ورزشکاران را به عرصه آزمایش درآورند، ادامه داد: از جمله این افراد ویلیام شلدون فقید است که با پا نهادن به عرصه تحقیق در شناسایی تیپ های بدنی ورزشکاران توانست سه تیپ بدنی اکتومورف، اندومورف و مزومورف را به جهان ورزش معرفی کند. بعد از او پارنل نیز آن را به شیوه خود ادامه داد. همچنین شیوه هیث کارتر که تلفیقی از روش شلدون و پارنل بود، علم شناخت تیپ های بدنی را گسترش داد.
این مربی بدنساز خوزستانی گفت: در مقاله ای که من درخصوص آن تلاش داشته ام، جدیدترین متد برای شناخت انواع تیپ های بدنی ورزشکاران، مورد پژوهش قرار گرفت و با افتخار، نکته حائز اهمیت در این مقاله، اضافه شدن تیپ بدنی جدید و معرفی آن به جهان ورزش است. این پژوهش روی ۲۰۲ ورزشکار مرد واقع در شهر اهواز استان خوزستان در کشور ایران به انجام رسید.
انتهای پیام