صدور 41 گواهینامه آموزشی ویژه شهروندان
 
  صدور 41 گواهینامه آموزشی ویژه شهروندان

عصر خوزستان: به گزارش اداره ارتباطات سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز؛ سید رشید شجاعی نژاد از صدور گواهینامه های آموزشی حفظ و نگهداری از فضای سبز برای شهروندانی که در این دوره ها حضور داشتند، خبر داد. سید رشید شجاعی نژاد مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز با بیان این […]

عصر خوزستان:

به گزارش اداره ارتباطات سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز؛ سید رشید شجاعی نژاد از صدور گواهینامه های آموزشی حفظ و نگهداری از فضای سبز برای شهروندانی که در این دوره ها حضور داشتند، خبر داد.

سید رشید شجاعی نژاد مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز با بیان این نکته که سومین سری از گواهینامه های پایان دوره کلاس های آموزش شهروندی کلینیک گیاهپزشکی شهروند صادر شد، اظهار کرد: در راستای خدمات رسانی به شهروندان کلانشهر اهواز، سری سوم این گواهینامه ها صادر و شرکت کنندگان حاضر در این دوره ها گردید.
وی استقبال شهروندان از دوره های آموزشی برگزار شده را بی نظیر توصیف کرد و افزود: این دوره های آموزشی با هدف ارائه آموزش های شهروندی در خصوص موضوعات مختلف و مرتبط با انواع گل و گیاهان در محل کلاس آموزشی کلینیک گیاهپزشکی شهروند واقع در مرکز خدمات فنی مهندسی فضای سبز مستقر در نهالستان شهروند، برگزار شد.
این مقام مسئول با اشاره به بهره گیری از اساتید برجسته در حوزه فضای سبز تصریح کرد: این دوره های آموزشی توسط دکتر محمدرضا هوشی از کارکنان با تجربه این سازمان و با رعایت پروتکل های بهداشتی در محل کلینیک گیاه پزشکی شهروند، برپا شد.
شجاعی نژاد در ادامه یادآور شد: همسو با برنامه برگزاری کلاس های آموزشی و به متظور ارتقاء بهره وری علمی و عملی شرکت کنندگان در طول این سنوات، اقدام به برپایی بازدیدهای علمی و پژوهشی از مراکز تحقیقاتی پژوهشی از جمله مرکز تحقیقات نخل خرما و میوه های گرمسیری و همچنین پژوهشکده دانشکده کشاورزی شهید چمران اهواز برای دانشجویان میسر گردید که خوشبختانه با استقبال چشمگیر و رضایت بخش بازدیدکنندگان از این مراکز همراه بود.
مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز به 18 دوره آموزشی برگزار شده اشاره داشت و تشریح کرد: خصوصیات و شناخت انواع گونه های گیاهی فضای سبز شهر اهواز، گیاهان آپارتمانی، روش های قلمه زنی و شناخت انواع قلمه، شناخت علائم کمبود و عناصر غذایی مورد نیاز گیاهان، کلیات و مفاهیم خاکشناسی، کارگاه عملی سبزیکاری، آفات مهم گیاهی، اصول کاشت، نگهداری و پرورش گل رز و زابطه آب، خاک و گیاه از نمونه ای از عناوین دوره های برگزار شده در طول تأسیس این کلینیک آموزشی بوده است.
سید رشید شجاعی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: بیش از 1200 نفر ساعت کلاس آموزشی و 41 گواهینامه پایان دوره آموزشی ویژه شهروندان از سال 97 تا کنون صادر شده است.
شایان ذکر است که مرکز خدمات فنی مهندسی فضای سبز و کلینیک گیاهپزشکی شهروند با هدف آموزش های تئوری و عملی شهروندان با برگزاری کلاس های آموزشی رایگان، بازدیدهای علمی پژوهشی و همچنین ارائه خدمات مشاوره ای، با حمایت شورای شهر و تلاش سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز، در سال 97 تاسیس گردید.