معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به شیب ملایم روند کاهشی بیماری، گفت: با توجه به این وضعیت، هر آن انتظار می‌رود شرایط دیگری در خوزستان رخ دهد. دکتر سید محمد علوی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۵ تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به بازدیدهای […]


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به شیب ملایم روند کاهشی بیماری، گفت: با توجه به این وضعیت، هر آن انتظار می‌رود شرایط دیگری در خوزستان رخ دهد.

دکتر سید محمد علوی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۵ تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به بازدیدهای مشترک انجام‌شده از میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن مختلف، اظهار کرد: بازدیدهای انجام‌شده بیش از بازدیدهای حد انتظار بوده است. تعداد بازدیدها تنها در دشت آزادگان، اهواز و آغاجاری ضعیف بوده است. پیش از این نیز بازدیدها در آبادان، خرمشهر و شادگان خوب نبود که جبران شده است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: در حال حاضر در استان خوزستان میزان رعایت بهداشت فردی ۸۱ درصد، تهویه ۸۰ درصد، ماسک خدمت‌دهنده ۸۲ درصد، ماسک خدمت‌گیرنده ۷۷ درصد و فاصله‌گذاری ۷۷ درصد است. میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر اساس خوداظهاری‌ها ۷۷ درصد است اما طبق بررسی‌های میدانی، ۶۵ درصد گزارش شده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به شیب ملایم روند کاهشی بیماری، گفت: با توجه به این وضعیت، هر آن انتظار می‌رود شرایط دیگری در خوزستان رخ دهد.
علوی بیان کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات در هفته گذشته ۹۷ درصد اما در هفته قبل از آن ۹۲ درصد بوده است. میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات دشت آزادگان، ماهشهر، مسجدسلیمان و باغملک کمتر بوده است.
وی تصریح کرد: در بانک‌ها نیز عمدتا تهویه مناسب وجود ندارد اما این مساله بیشتر در شهرهای دشت آزادگان، هندیجان، باوی، مسجدسلیمان، حمیدیه و اندیمشک دیده شده است.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بانک‌های خوزستان به طور متوسط ۹۰ درصد است اما در دشت آزادگان ۲۵ درصد، هندیجان و باوی ۳۳ درصد و در مسجدسلیمان و حمیدیه ۵۰ درصد است.
وی تصریح کرد: با توجه به این شرایط، نمی‌توان بانک‌ها را محل ایمنی برای مردم دانست زیرا ممکن است این مراکز، محل انتقال بیماری باشند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی، ۷۸ درصد است اما این میزان همچنان در شادگان، هویزه و دشت آزادگان کمتر از ۵۰ درصد است و وضعیت این شهرستان‌ها در آینده مناسب دیده نمی‌شود.
علوی تصریح کرد: از ۲۷ اسفندماه تا ۲ تیرماه نیز بیشترین مراسمات در ایذه برگزار شده است.
انتهای پیام