مدیرعامل انجمن دیابت خوزستان در خصوص آماده‌سازی مراحل اجرای واکسیناسیون کرونا برای بیماران دیابتی بالای ۱۸ سال در استان خوزستان توضیحاتی ارائه کرد. رضا نظریان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دستور وزیر بهداشت با اشاره به آماده‌سازی مراحل اجرای واکسیناسیون کرونا برای بیماران دیابتی بالای ۱۸ سال، اظهار کرد: بیماران مبتلا به دیابت […]


مدیرعامل انجمن دیابت خوزستان در خصوص آماده‌سازی مراحل اجرای واکسیناسیون کرونا برای بیماران دیابتی بالای ۱۸ سال در استان خوزستان توضیحاتی ارائه کرد.

رضا نظریان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دستور وزیر بهداشت با اشاره به آماده‌سازی مراحل اجرای واکسیناسیون کرونا برای بیماران دیابتی بالای ۱۸ سال، اظهار کرد: بیماران مبتلا به دیابت برای تزریق واکسن کرونا، با آماده داشتن کارت انجمن دیابت استان خوزستان و کارت ملی خود بر اساس اولویت‌بندی‌های وزارت بهداشت و درمان، منتظر فراخوان دانشگاه علوم پزشکی اهواز و انجمن دیابت استان خوزستان باشند.
وی افزود: بیمارانی که کارت انجمن دیابت استان خوزستان را ندارند نیز باید برای صدور و دریافت کارت انجمن اقدام کنند.
مدیرعامل انجمن دیابت خوزستان با اشاره به مدارک مورد نیاز برای صدور کارت دیابت، گفت: دو قطعه عکس ۴×۳ پشت‌نویسی شده، کپی کارت ملی، اصل و کپی جواب آزمایش بدون محدودیت زمانی فردی که قندخون ناشتای بالای ۱۲۶ داشته باشد، ثبت دو خط شماره تلفن همراه که یک خط آن مربوط به خود بیمار و یک خط آن مربوط به بستگان درجه یک بیمار باشد، ذکر آدرس دقیق منزل، شغل بیمار، نوع بیمه و نام دارو (قرص یا انسولین) برای صدور کارت دیابت ضروری است.
نظریان ادامه داد: بیمارانی که مدت اعتبار کارت‌شان پایان یافته یا کارت آن‌ها مفقود شده نیز می‌توانند مدارک درمانی و هویتی خود را همراه با عکس جدید، همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب به آدرس خیابان امام شرقی، کوچه شهید حق‌بین یا فرهنگ سابق، جنب بیمارستان آریا سابق به واحد پذیرش درمانگاه فوق تخصصی دانیال تحویل دهند.
وی افزود: بیمارانی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و نهادهای خیریه هستند نیز باید کپی مدارک خود را همراه با مدارک ذکرشده ضمیمه کنند و تحویل دهند.
مدیرعامل انجمن دیابت خوزستان گفت: پس از بررسی و تایید مدارک این افراد، صدور کارت دیابت انجام و برای تحویل کارت با آن‌ها تماس گرفته خواهند شد. البته با توجه به شرایط کرونا، حضور بیماران برای تحویل مدارک و دریافت کارت دیابت الزامی نیست.
نظریان عنوان کرد: با هماهنگی‌های انجام‌شده با دانشگاه علوم پزشکی اهواز و دبیر شورای سلامت اهواز، با بیمارانی که نقص عضو دارند، نابینا هستند یا تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند به صورت ویژه همکاری می‌شود.
انتهای پیام