مدیرکل شیلات خوزستان از رهاسازی بیش از ۴ میلیون قطعه بچه ماهی بومی در منابع آبی استان خوزستان از ابتدای سال تاکنون خبر داد. فتح‌اله ابوعلی اظهار کرد: در مراسم‌های جداگانه ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی بومی گونه عنزه، گطان و برزم با میانگین وزنی یک و نیم گرم در رودخانه دز (پارک علی کله) […]


مدیرکل شیلات خوزستان از رهاسازی بیش از ۴ میلیون قطعه بچه ماهی بومی در منابع آبی استان خوزستان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

فتح‌اله ابوعلی اظهار کرد: در مراسم‌های جداگانه ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی بومی گونه عنزه، گطان و برزم با میانگین وزنی یک و نیم گرم در رودخانه دز (پارک علی کله) و ۳۳۰ هزار قطعه نیز در دریاچه سد تنظیمی شهرستان گتوند رهاسازی شد.
به گزارش ایسنا به نقل از اداره‌کل شیلات خوزستان، وی افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴ میلیون قطعه بچه ماهی بومی در منابع آبی استان خوزستان رهاسازی شده است.
مدیرکل شیلات خوزستان هدف از بازسازی ذخایر آبزیان را حفظ ذخایر ماهیان با ارزش ژنتیکی بومی در منابع آبی، افزایش تولید، بهبود اکوسیستم آبی، ایجاد اشتغال پایدار برای افراد بومی و بهبود معیشت آن‌ها، رونق صنعت توریسم، گردشگری، ماهیگیری تفریحی و جلوگیری از مهاجرت افراد محلی به شهرها برشمرد.
ابوعلی با اشاره به تنش‌های آبی امسال گفت: برای جبران خسارت ناشی از تلفات ماهی و آسیبی که به ذخایر آب‌های داخلی وارد شده، تا پایان سال باید حدود ۳۹ میلیون قطعه بچه ماهی رهاسازی شود.
وی خاطرنشان کرد: عملیات رهاسازی بچه ماهیان بومی، هر ساله از خردادماه آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه دارد و سعی بر این است که در کلیه منابع آبی استان خوزستان این طرح اجرایی شود.
انتهای پیام