عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مرحله استانی بیست‌ و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، برگزیدگان خود را شناخت. به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری خوزستان، پس از بررسی و پایش آثار رسیده از قصه گویان خوزستانی در گروه‌های “پسران و دختران”، […]

عصر خوزستان:

برگزیدگان مرحله‌ استانی جشنواره قصه‌گویی در خوزستان معرفی شدند

اهواز – ایرنا – مرحله استانی بیست‌ و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری خوزستان، پس از بررسی و پایش آثار رسیده از قصه گویان خوزستانی در گروه‌های “پسران و دختران”، “زنان و مردان” و “پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها” در بخش‌های ملی و آیینی- سنتی، برگزیدگان مرحله‌ی استانی بیست و سومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی و راه‌یافتگان به مرحله‌ی منطقه‌ای، معرفی شدند.

بر اساس این گزارش و با اعلام هیات داوران، آرزو حقیقی، زینب افضلی و جهان گل محمدی، در بخش ملی، عنوان‌های برگزیده اول تا سوم گروه دختران و پسران به ترتیب به ستایش یزدانی با قصه “آقای هزارپا و کفاش” از اهواز، ناهید محمدی منصوری با قصه “قلقلی” و فاطمه تمیمی با قصه “تبر” هر دو از هندیجان اختصاص یافت و علیرضا رئوفی با قصه “مرد جوان و خیاط” دیگر نوجوان هندیجانی، عنوان شایسته‌ی تقدیر این بخش از جشنواره را کسب کرد.

در بخش ملی، گروه زنان و مردان‌، زینب مقدم با قصه “چشمک” از بندرامام خمینی (ره)، خدیجه بابادی با قصه “زائر” از اهواز و فاطمه جوکار با قصه “درختی که کلاغ نداشت” از بهبهان به ترتیب عنوان‌های اول تا سوم شدند و مرجان نوروزی زاده با قصه “یه جور دیگه” از اهواز عنوان شایسته‌ی تقدیر این بخش را به خود اختصاص داد.

هیات‌ داوران در بخش ملی، گروه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، کسی را شایسته‌ی کسب عنوان اول تا سوم تشخیص نداد و عنوان شایسته‌ی تقدیر این بخش به نسرین زاده وفادار از شوشتر رسید.

بر اساس این گزارش، در بخش آیینی -سنتی گروه دختران و پسران، المیرا موری با قصه “رستم و اسفندیار” از شوشتر، رتبه‌ی اول، نگار گچ پزان با قصه “آرش کمانگیر” رتبه‌ی دوم و آیناز قنواتی نژاد با قصه “رزم رستم و سهراب” رتبه‌ی سوم هردو از بهبهان و نیاز شکری نسب با قصه “زال سپید مو” دیگر نوجوان بهبهانی عنوان شایسته‌ی تقدیر این بخش از جشنواره را به دست آوردند؛ همچنین بخش آیینی- سنتی، شرکت کننده‌ای در میان گروه‌های “زنان و مردان” و “پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها” نداشت.

در بخشی از بیانیه‌ی هیات داوران مرحله‌ی استانی این جشنواره در خوزستان، متشکل از آرزو حقیقی، زینب افضلی و جهان گل محمدی، آمده است: “قصه‌ها پلی هستند که نسل‌های گذشته را به نسل‌های جدید متصل می‌کنند. آنها گشته‌اند و گشته‌اند تا به ما رسیده‌اند و به لطف تکنولوژی به گوشه گوشه‌ی جهان راه یافته‌اند، و توانسته‌اند جان شنوندگان را از عطر خود آکنده کنند.”

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیست و سومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی را در حالی برگزار می‌کند که پاندمی کرونا دنیا را فراگرفته است لذا برای حفظ سلامت قصه‌گویان و به ویژه مخاطبان کودک و نوجوان خود، اقدام به برگزاری جشنواره به‌صورت مجازی کرده تا ضمن آنکه به وظیفه‌ی خود عمل می‌کند، موجی از تلاش و امید را در جامعه ساری و جاری کند.

مرحله استانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار “آینده ساختنی است” پیش از ظهر امروز با حضور افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وحید کیانی مدیرکل، و جمعی از کارشناسان، مربیان کانون خوزستان و کشور و جمعی از علاقه‌مندان به قصه‌گویی در فضای اسکای روم برگزار شد.

گفتنی است مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با شب یلدا به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا