عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای محدودیت کرونایی در شرایط موجود خوزستان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و مردم باید این امر را جدی بگیرند. به گزارش ایرنا ولی اله حیاتی روز شنبه در حاشیه نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در اهواز […]

عصر خوزستان:

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان ضرورتی اجتناب ناپذیر است

اهواز – ایرنا – فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای محدودیت کرونایی در شرایط موجود خوزستان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و مردم باید این امر را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا ولی اله حیاتی روز شنبه در حاشیه نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در اهواز بیان کرد: هیچگاه از برخورد قهری نتیجه‌ای نگرفته‌ایم بلکه زمانی موفق بودیم که خود مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی با ما همراهی کردند.

وی با بیان اینکه تمام محدودیت‌های کرونایی از جمله جلوگیری از ورود و خروج به شهرهای قرمز و نارنجی به شدت باید اجرا شود افزود: کلیه فعالیت صنف‌های غذاخوری، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها در شهرهای قرمز و نارنجی باید به صورت بیرون بر باشد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان به فعالیت شهرستان‌های استان در طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: حمیدیه، بهبهان، شادگان، دشت آزادگان و دزفول به ترتیب با ۱۶، ۲۵، ۲۶، ۳۲ و ۳۸ درصد ضعیف‌ترین عملکرد را در این رابطه داشتند و هویزه، اندیمشک، مسجدسلیمان، رامشیر و شرق اهواز به ترتیب با ۹۵، ۹۵، ۸۶، ۸۴ و ۷۶ درصد عملکرد مطلوبی داشتند.

وی ادامه داد: از فرمانداران خواهش می‌کنم طرح غربالگری شهید سلیمانی را با جدیت پیگیری کنند و خودرو مورد نیاز این طرح تامین شود. لازم است که فرماندار اهواز جلسه ویژه ای برای پشتیبانی از این طرح و برطرف کردن مشکلات آن داشته باشد.

حیاتی گفت: در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی شهرستان های شادگان، هویزه، آبادان، باغملک و دشت آزادگان به ترتیب با ۴۹، ۵۹، ۶۰،  ۶۱ و ۶۵ درصد عملکرد ضعیفی داشتند همچنین شهرستان های آغاجاری، اندیمشک، بهبهان، لالی و ایذه به ترتیب با ۹۷، ۸۹، ۸۷، ۸۴ و ۸۴ درصد وضعیت مطلوبی دارند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان بیان کرد:برای برگزاری آیین‌های محرم و صفر کمیته مراسمات به ریاست مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در ذیل قرارگاه تشکیل شده و برای بومی سازی نسخه ملی ابلاغ شده، نشستی برگزار خواهد شد.

وی گفت: کمیته اطلاع رسانی این ستاد، نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی محرم و صفر را به صورت شفاف به اطلاع مردم برساند.

هم اکنون ۱۷ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

منبع: ایرنا