در حالی که این روزها کرونا در خوزستان جولان می‌دهد، همچنان فعالیت مدارس فوتبال و باشگاه‌های ورزشی و برگزاری مسابقات ورزشی به قوت خود باقی است. مطابق جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی و با توجه به افزایش شدید آمار مبتلایان، ۱۷ شهر استان خوزستان از جمله اهواز در وضعیت قرمز و بحرانی قرار دارند و افزایش بی‌سابقه تعداد […]


در حالی که این روزها کرونا در خوزستان جولان می‌دهد، همچنان فعالیت مدارس فوتبال و باشگاه‌های ورزشی و برگزاری مسابقات ورزشی به قوت خود باقی است.

مطابق جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی و با توجه به افزایش شدید آمار مبتلایان، ۱۷ شهر استان خوزستان از جمله اهواز در وضعیت قرمز و بحرانی قرار دارند و افزایش بی‌سابقه تعداد بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان منجر به اشباع شدن ظرفیت تعداد زیادی از بیمارستان‌ها شده و این نیز علاوه بر خستگی کادر درمان، مشکلات فراوانی برای این قشر زحمتکش ایجاد کرده است.
به گزارش ایسنا، باتوجه به اینکه با اتخاذ تصمیمات درست می‌توان به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا یا کاهش سرایت آن کمک کرد، اما فعالیت اماکن ورزشی و رشته‌های ورزشی خصوصا آن‌هایی که با تعداد بیشتری از ورزشکاران سروکار دارند، در بیشتر شهرهای قرمز خوزستان همچنان به قوت خود باقی و چه بسا رو به افزایش است.
یک سرکشی ساده به ورزشگاه تختی اهواز یا سایر زمین‌های چمن در سطح این کلانشهر نشان می‌دهد که فعالیت مدارس فوتبال، آن هم با تجمع بسیار بازیکنان رده‌های سنی مختلف بدون اینکه ماسک زدن جزو الزامات آن‌ها یا مربیان و والدین‌شان باشد، همچنان پابرجا است. علاوه بر این فعالیت باشگاه‌های ورزشی در محیط‌های بسته نیز ادامه دارد و حتی در برخی از آن‌ها هیچ کدام از پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود. حتی در همین روزهای اخیر که جولان کرونا، این ویروس منحوس بیشتر شده است، برگزاری رقابت‌های ورزشی ادامه دارد که این موضوع در یکی از رشته‌های ورزشی که با تجمع بسیار زیاد افراد نیز همراه بود، گله‌مندی علاقه‌مندان به رشته مربوطه را به دنبال داشت.
درست است در این دو سال که با همه‌گیری کرونا مواجه بوده‌ایم، باشگاه‌داران و مربیان ورزشی که بعضا شغل مربیگری تنها منبع درآمد آن‌ها بوده است، به دلیل تعطیلی مکرر باشگاه‌ها و مدارس فوتبال، بسیار متضرر شده‌اند و حتی برخی از مربیان از بردن نان بر سر سفره خانواده خود عاجزه مانده‌اند، اما باید به این باور برسیم که جان انسان‌ها مهم‌تر از هر چیزی است، آن هم وقتی که این روزها زور کرونای دلتا آن قدر بسیار شده است که با سیر صعودی مرگ و میر در کشور مواجه هستیم. پس مطمئنا فعالیت ورزشی که قرار است منجر به ایجاد سلامتی در افراد شود، اینکه در شرایط قرمز خوزستان به فوت حتی یک نفر بیانجامد، ارزشی نخواهد داشت.
اگر چه مسئولان ورزش خوزستان در همه‌گیری کرونا تلاش داشته‌اند تا خسارت وارده به قشر باشگاه‌دار و مربی را به هر نحوی که شده است جبران کنند اما اینکه در شرایط قرمز این روزهای خوزستان دستور به لغو برگزاری رویدادهای ورزشی استانی و عدم فعالیت مدارس فوتبال و اماکن ورزشی داده نمی‌شود، به معنای آن است که امکان دارد هر لحظه جان چندین نفر به خطر بیافتد. البته فعلا در شهر قرمزی همچون ماهشهر، دستور به عدم فعالیت اماکن ورزشی داده شده است.
البته اگر با همکاری و هماهنگی استانداری خوزستان، اداره‌کل ورزش و جوانان و هیات‌های ورزشی، تسهیلاتی از جمله وام‌های کم‌بهره برای مربیان و سالن‌دارها در نظر گرفته شود تا مجبور نشوند به خاطر لقمه‌ای نان، جان خود و خانواده‌ها را به خطر بیندازند؛ می‌تواند به بسته شدن اماکن ورزشی در این روزهای حساس کمک کند.
انتهای پیام