عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مهم‌ترین کانون انتقال ویروس کرونا در خوزستان، دورهمی‌ خانوادگی است و ۵۹ درصد موارد ابتلا از این طریق رخ می‌دهد. به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول نژادیان روز شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد:نگرانی از گسترش موج دلتا در تمام خوزستان […]

عصر خوزستان:

۵۹ درصد موارد انتقال کرونا در خوزستان از نشست‌های خانوادگی است

اهواز – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مهم‌ترین کانون انتقال ویروس کرونا در خوزستان، دورهمی‌ خانوادگی است و ۵۹ درصد موارد ابتلا از این طریق رخ می‌دهد.

به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول نژادیان روز شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد:نگرانی از گسترش موج دلتا در تمام خوزستان وجود دارد لذا از همه مردم خواهش می‌کنم از تردد غیرضروری در سطح شهرها پرهیز کرده تا از این موج با کمترین تلفات عبور کنیم.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون در خوزستان با سرعت خوبی در حال انجام است افزود: هنوز ۱۰ درصد افراد بالای ۶۵ سال برای دریافت واکسن مراجعه نکرده‌اند که انتظار داریم هر چه سریع تر واکسن خود را دریافت کنند. همچنین افراد بالای ۴۱ سال می‌توانند به سامانه سلامت مراجعه کرده و برای تزریق واکسن ثبت نام کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با توجه به اینکه جمعیت هدف خوزستان سه میلیون و ۱۵۰ هزار نفر است تاکنون حداقل ۲۸ درصد جمعیت استان یک دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: تاکنون ۸۵ درصد گروه سنی بالای ۸۰ سال، ۹۶ درصد افراد ۷۵ تا ۷۹ سال، ۹۴ درصد افراد ۷۰ تا ۷۴ سال، ۸۹ درصد افراد ۶۵ تا ۶۹ سال، ۷۰ درصد افراد ۶۰ تا ۶۴ سال، ۵۷ درصد افراد ۵۵ تا ۵۹ سال، ۴۵ درصد افراد ۵۰ تا ۵۴ سال، ۲۰ درصد افراد ۴۵ تا ۴۹ سال و هفت درصد افراد بالای ۴۱ تا ۴۴ سال در خوزستان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

ابول نژادیان گفت: اکنون واکسیناسیون معلمان، استادان دانشگاه‌، رانندگان حمل و نقل عمومی، پلیس راهور و عوامل ناجا در حال انجام است و تلاش می‌کنیم در روزهای آینده دیگر گروه‌های شغلی را واکسن بزنیم.

هم اکنون ۱۷ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

بر اساس مصوبه استانی ستاد مدیریت کرونا، ورود و خروج به شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع است؛همچنین تردد خودروها از ساعت ۲۲ تا سه بامداد غیرمجاز است.

منبع: ایرنا