عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – امام جمعه خرمشهر خبرنگاری را یکی از مشاغل مهم و حساس در جامعه توصیف کرد و گفت: رسالت خبرنگاران انقلابی کمک به حفظ امنیت و تقویت وحدت ملی است. به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام محمدجواد عادل‌پور روز یکشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران در محل موزه جنگ و مرکز فرهنگی […]

عصر خوزستان:

امام جمعه خرمشهر:رسالت خبرنگاران تقویت وحدت ملی است

آبادان – ایرنا – امام جمعه خرمشهر خبرنگاری را یکی از مشاغل مهم و حساس در جامعه توصیف کرد و گفت: رسالت خبرنگاران انقلابی کمک به حفظ امنیت و تقویت وحدت ملی است.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام محمدجواد عادل‌پور روز یکشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران در محل موزه جنگ و مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر اظهار داشت: کار خبرنگاری کاری مهم و حساسی است و بخش عمده ای از وظیفه آگاهی بخش به جامعه به عهده خبرنگاران است چرا که رویدادها و حوادث از طریق این قشر پرتلاش به جامعه منتقل می‌شوند.

وی افزود: اگر خبرنگاران با الگو گیری از شهدا در عرصه خبرنگاری گام بردارند قطعا در مسیر آگاهی بخشی قویتر حرکت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام عادل‌پور با بیان اینکه هیچ مقام مسئولی نباید مانع نقد خبرنگاران شود گفت:خبرنگاران باید فرهنگ مطالبه‌گری را بر اساس قانون، انصاف و اخلاق در جامعه نهادینه کنند و با نهایت دقت و صحت به فعالیت حرفه‌ای خود ادامه دهند.

عبدالرضا حریضاوی رئیس مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر نیز در این آیین گفت: یکی از اهداف مرکز فرهنگی دفاع مقدس ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است که در این راستا خبرنگاران نقش مهمی برعهده دارند.

۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) که سال ۱۳۷۷ در جریان کشتار دیپلمات‌های ایرانی به دست طالبان در مزارشریف افغانستان به شهادت رسید، روز خبرنگار نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا