عصر خوزستان: دزفول-ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: تعداد بیماران کرونایی در دزفول افزایش یافته و تمام ظرفیت بیمارستان بزرگ به بستری بیماران کرونایی اختصاص یافته است. علی قمیشی روز شنبه در گفت وگوی رادیویی افزود: میزان ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول افزایش یافته و اکنون در وضعیت […]

عصر خوزستان:

تمام ظرفیت بیمارستان دزفول به بیماران کرونایی اختصاص یافت

دزفول-ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: تعداد بیماران کرونایی در دزفول افزایش یافته و تمام ظرفیت بیمارستان بزرگ به بستری بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

علی قمیشی روز شنبه در گفت وگوی رادیویی افزود: میزان ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول افزایش یافته و اکنون در وضعیت قرمز کرونایی هستیم البته این آمار و وضعیت پیش بینی می‌شد.
وی ادامه داد: تمام ظرفیت بیمارستان دزفول در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته و تمهیدات لازم اندیشیده شده و تاکنون مشکلی در این خصوص نداشتیم ولی مدیریت کرونا نیازمند همکاری مردم است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: قدرت ابتلای کرونای دلتا بسیار بالاتر است و در هر مراسم، عروسی و دورهمی اگر جمعیت بیشتر از ظرفیت تعیین شده باشد با ابتلای تعدادی از افراد مواجه خواهیم بود.
وی رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی را برابر با به خطرانداختن جان شهروندان دانست و افزود: برای کاهش شدت عوارض کرونا در تلاشیم واکسیناسیون را به سرعت بالا ببریم به همین منظور سعی کردیم فضاهای واکسیناسیون را دسته بندی کنیم تا از ازدحام در مراکز جلوگیری شود.
قمیشی اظهارداشت: افزون بر ۱۵ مرکز در سطح شهرستان برای واکسیناسیون کرونا اختصاص یافته است که به علت استقبال زیاد مردم شاهد شلوغی در برخی مراکز هستیم. 
وی افزود: واکسیناسیون کرونا درشهر محل اقامت انجام می‌شود و امکان واکسیناسیون در دیگر شهرها نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول درخصوص نوع واکسن‌ها نیز گفت: شهروندان باید در اولین فرصت که امکان واکسیناسیون وجود داشته باشد نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند در واقع بهترین واکسن اولین واکسن است البته در صورت تزریق یک دز واکسن نیز امکان ابتلا هنوز وجود دارد ولی شدت بیماری کاهش می یابد.
وی بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی بعد از تزریق واکسن تاکید کرد و گفت: تزریق فاز اول  واکسن کرونا موجب ۵۰ تا ۶۰ درصد ایمنی می‌شود که ناکافی است و درصورت ابتلا شدت بیماری کاهش می‌یابد.
شهرستان دزفول در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد. 

منبع: ایرنا