دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان شعار دهه امر به معروف و نهی از منکر را «قیام حسینی، مردم مطالبه‌گر، مسئولان پاسخگو» اعلام کرد و گفت: دو هشتگ «بی‌تفاوت نباشیم» و «همه مسئولیم» باید در فضای مجازی رواج یابد. بهمن شهریاری، در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز ۱۸ […]


دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان شعار دهه امر به معروف و نهی از منکر را «قیام حسینی، مردم مطالبه‌گر، مسئولان پاسخگو» اعلام کرد و گفت: دو هشتگ «بی‌تفاوت نباشیم» و «همه مسئولیم» باید در فضای مجازی رواج یابد.

بهمن شهریاری، در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز ۱۸ مردادماه برگزار شد، اظهار کرد: اگر بی‌تفاوت باشیم جامعه می‌میرد و عاشورا اتفاق می‌افتد. اما امر به معروف و نهی از منکر از مرگ جامعه جلوگیری می‌کند.
به گزارش ایسنا، وی با بیان این که مأموریت این ستاد محدود به دهه ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم‌زمان با آغاز دهه نخست ماه محرم نمی‌شود گفت: قیام کربلا برای ایستادگی در برابر کجی‌ها و انحرافات بود.
شهریاری با بیان این که ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این دهه اوج کار خود را نشان می‌دهد افزود: دشمن ریشه همه مشکلات را تحریم نشان می‌دهد اما مقام معظم رهبری می‌فرمایند «اگر تحریف شکسته شود قطعاً تحریم شکست می‌خورد» تحریف به معنای سیاه‌نمایی، وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها و ندیدن داشته‌ها است.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان ادامه داد: اشکالات معلول علت‌های مختلفی است که این معلول‌ها گاهی ایده، تفکر، انسان و تشکیلاتی است که در بعضی از استان‌ها به ویژه خوزستان همگرا شدند و نارضایتی را در استان ما و دیگر استان‌ها ایجاد می‌کند.
او خاطرنشان کرد: بیش از ۷۷ گروه مطالبه‌گر در ۱۶ عرصه تخصصی ساماندهی شدند و متناسب با نیاز و مسایل استان مشغول به کار هستند. کارهای زیاد و راه طولانی در پیش است اما همین که توانستیم این نگاه را تغییر دهیم که ستاد امر به معروف و نهی از منکر فقط مرتبط با بحث حجاب نیست بلکه آن هم یکی از عرصه‌های پیگیری این ستاد به شمار می‌رود، برای ما بسیار ارزشمند است.
شهریاری اضافه کرد: مردم در زمینه مسایل اجتماعی و رفاهی مشکلاتی دارند اما ما می‌توانیم با مجلس انقلابی و دولت جدید باری را از روی دوش مردم برداریم. ما در یک جایگاه حاکمیتی نسبت به تمام مسایلی که در کشور وجود دارد بر اساس قانون، حق ورود داریم به تو چه و به من چه نداریم بلکه ما مأمور هستیم.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان ۲ فریضه الهی ریل تمام شریعت الهی هستند که انجام هر کدام از این احکام با توجه داشتن به امر به معروف و نهی از منکر محقق می‌شود.
وی در خصوص اهداف برنامه‌های اجرایی دهه امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به تعریف ۱۷ برنامه اصلی در استان گفت: ایجاد ارتباط با بدنه مردمی و نهادهای انقلابی و دستگاه های اجرایی در زمینه اولویت‌بخشی به امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ‌سازی و ترویج الگوهای موفق از طریق برنامه‌های آموزشی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی، تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد اقناعی در تمام سطوح جامعه با بهره‌گیری از فضای معنوی ایام محرم، فرهنگ‌سازی و ترویج الگوهای موفق از طریق برگزاری جلسات و نشست‌ها، همایش‌ها و گردهمایی‌ها (محدودیت‌های کرونایی در این هدف لحاظ می‌شود)، تبیین رویکردهای جدید ستاد از طریق رسانه‌های رسمی و مطالبه‌گران اجتماعی، از جمله این اهداف هستند.
وی شعار دهه امر به معروف و نهی از منکر را «قیام حسینی، مردم مطالبه‌گر، مسئولان پاسخگو» عنوان کرد و افزود: دو هشتگ «بی تفاوت نباشیم» و «همه مسئولیم» باید در فضای مجازی رواج یابد. اگر بی‌تفاوت باشیم جامعه می‌میرد و عاشورا اتفاق می‌افتد. اما امر به معروف و نهی از منکر از مرگ جامعه جلوگیری می‌کند.
انتهای پیام