معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سال گذشته در کنکور سراسری رتبه تک رقمی نداشتیم اما امسال دو نفر رتبه تک‌ رقمی کسب کردند و رتبه‌های دو رقمی امسال ۱۳ و سال گذشته ۳ نفر بودند که نشان دهنده رشد حدود چهار برابری نسبت به سال گذشته است. ناصر علیفر امروز (۱۹ […]


معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سال گذشته در کنکور سراسری رتبه تک رقمی نداشتیم اما امسال دو نفر رتبه تک‌ رقمی کسب کردند و رتبه‌های دو رقمی امسال ۱۳ و سال گذشته ۳ نفر بودند که نشان دهنده رشد حدود چهار برابری نسبت به سال گذشته است.

ناصر علیفر امروز (۱۹ مرداد) در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: ما سال گذشته رتبه تک رقمی نداشتیم اما امسال دو نفر رتبه تک‌ رقمی کسب کردند و رتبه‌های دو رقمی امسال ۱۳ و سال گذشته ۳ نفر بودند که نشان دهنده رشد حدود چهار برابری نسبت به سال گذشته است. همچنین رتبه‌های سه‌رقمی از ۶۳ نفر در سال گذشته به ۹۷ نفر رسیده است. رتبه‌های تک رقمی منطقه‌ای نیز نسبت به سال گذشته دو برابر شده که از دو نفر به ۴ نفر رسیده است. همچنین رتبه‌های دو رقمی منطقه‌ای از ۲۶ نفر در سال گذشته به ۴۱ نفر با رشد حدود ۵۷ درصدی رسیده است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: سال گذشته ۱۲ منطقه آموزشی در رتبه‌های زیر هزار کنکور سهم داشتند، امسال خوشبختانه با تلاشی که همه همکاران انجام دادند، تعداد مناطق آموزشی به ۱۶ منطقه رسیده‌اند. به عنوان مثال در امیدیه، اندیمشک، شادگان و گتوند برای اولین بار رتبه‌های زیر هزار کشوری داشتیم.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: برحسب نوع مدارس این ۹۷ نفر را تقسیم‌بندی کردیم. از این تعداد ۶۰ نفر در مدارس استعدادهای درخشان، ۲۰ نفر در مدارس نمونه دولتی، ۲ نفر در مدارس شاهد، ۹ نفر در مدارس غیرانتفاعی و ۶ نفر در مدارس عادی درس می‌خواندند. از این ۹۷ نفر، در رشته علوم تجربی ۳۹ نفر، در ریاضی فیزیک ۱۴ نفر، علوم انسانی ۱۴ نفر، زبان خارجه ۲۵ نفر و هنر ۵ نفر هستند. با توجه به اینکه بیشتر دانش‌آموزان نخبه در رشته تجربی رقابت می‌کنند، سهم استان خوزستان خوب است.
علیفر در پایان با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت ارتقای وضعیت دانش آموزان در کنکور سراسری، تصریح کرد: تشکیل ستاد ارتقای جایگاه امتحانات نهایی در کنکور سراسری، خلاصه‌نویسی کلیه درس‌های پایه دوازدهم، استفاده از ظرفیت خیرین آموزشی و مشاوران تحصیلی و تقدیر از رتبه‌های برتر سال گذشته در سطح استان از مهم‌ترین اقداماتی است که انجام شد.
انتهای پیام