رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به ادامه ظرفیت‌سازی در بیمارستان‌های دولتی برای پذیرش بیشتر بیماران مبتلا به کرونا گفت: هنوز به جایی نرسیده‌ایم که از ظرفیت ورزشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی برای بستری بیماران کرونا استفاده کنیم اما در صورت بدتر شدن وضعیت باید این آمادگی را داشته باشیم. دکتر فرهاد ابول‌نژادیان […]


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به ادامه ظرفیت‌سازی در بیمارستان‌های دولتی برای پذیرش بیشتر بیماران مبتلا به کرونا گفت: هنوز به جایی نرسیده‌ایم که از ظرفیت ورزشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی برای بستری بیماران کرونا استفاده کنیم اما در صورت بدتر شدن وضعیت باید این آمادگی را داشته باشیم.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان اظهار کرد: یکی از مطالبات مردمی و دانشگاه علوم پزشکی اهواز این بوده است که بیمارستان‌های خصوصی نیز مانند بیمارستان‌های تامین اجتماعی و بیمارستان‌های نظامی در پذیرش بیماران مبتلا به کرونا اقدام کنند.
به گزارش ایسنا، وی افزود: در نشستی که هفته گذشته با روسای این بیمارستان‌ها داشتیم قول همکاری برای پذیرش این بیماران را دادند اما تاکنون هنوز این امر محقق نشده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: روز پنجشنبه در تماسی با من اعلام کردند در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها هستند و در یکی دو روز آینده این کار را انجام می‌دهند.
وی گفت: در حال حاضر به اندازه کافی تخت برای پذیرش بیماران داریم و همچنان بیمارستان‌های دولتی پذیرای بیماران مبتلا به کرونا هستند. در حال ایجاد تغییراتی در کارکرد بیمارستان‌ها برای اضافه کردن تخت هستیم و هم‌اکنون این کار در بیمارستان امام(ره) اهواز انجام شده تا ۵۵ تخت دیگر به ظرفیت این بیمارستان اضافه کنیم.
ابول‌نژادیان گفت: در اهواز بیمارستان‌های سوانح و سوختگی  و بقایی ۱ نیز هر کدام با ۲۰ تخت وارد مدار پذیرش بیماران کرونا شده‌اند.
وی تصریح کرد: تعداد موارد پذیرش و ترخیص در بیمارستان‌های استان خوزستان هنوز به تعادل نرسیده است یعنی اگر روزانه ۱۰۰ بیمار جدید پذیرش می‌شوند تنها ۷۰ تا ۸۰ بیمار ترخیص می‌شوند و موارد بستری ۲۰ درصد بیشتر است که این مساله، موجب تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: هنوز به جایی نرسیده‌ایم که از ظرفیت ورزشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی برای بستری بیماران کرونا استفاده کنیم اما در صورت بدتر شدن وضعیت باید این آمادگی را داشته باشیم.
انتهای پیام