معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خوزستان برنامه‌های این اداره ‌کل را به مناسبت ماه‌های محرم و صفر در بقاع متبرکه تشریح کرد. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام روح‌الله عرفانی گفت: براساس دستورالعمل سازمان، طرح بصیرت عاشورایی هر سال در بقاع متبرکه با هدف برپایی عزاداری حسینی اجرا می‌شود. وی با بیان اینکه امسال نزدیک به ۴۰ […]


معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خوزستان برنامه‌های این اداره ‌کل را به مناسبت ماه‌های محرم و صفر در بقاع متبرکه تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام روح‌الله عرفانی گفت: براساس دستورالعمل سازمان، طرح بصیرت عاشورایی هر سال در بقاع متبرکه با هدف برپایی عزاداری حسینی اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه امسال نزدیک به ۴۰ مبلغ اعزامی و بومی در طرح ویژه «هر خانه یک روضه» شرکت دارند، توضیح داد: مبلغان از طرف سازمان در منازل و هیات‌ها حضور پیدا کرده و مراسم روضه برپا می‌کنند. همچنین فعالیت این مبلغان در فضای مجازی به شکل پاسخگویی به مسایل شرعی و شبهات دینی انجام می‌شود.
عرفانی همچنین با اشاره به اجرای طرح نشاط معنوی اظهار کرد: این طرح که هر سال در فصل تابستان به اجرا درمی‌آید امسال با هدف تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) اجرا می‌شود.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خوزستان، کمک‌های نقدی و غیرنقدی به هیات‌های مذهبی و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی را از دیگر اقدامات اوقاف در ایام عزاداری امام حسین (ع) برشمرد.
به گفته عرفانی، همچنین مراسم تعزیه‌خوانی پنج روز نخست اول ماه محرم در حرم علی بن مهزیار اهوازی برگزار شد و تا پایان ماه‌های محرم و صفر در شهرهای مختلف استان و در بقاع شاخص آن‌ها برگزار می‌شود.
انتهای پیام