مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: از ابتدای اجرای طرح کشف و جمع‌آوری دستگاه‎های استخراج رمز ارز غیر مجاز تا پایان مردادماه امسال، ۴ هزار و ۵۳۳ دستگاه در ۲۳ شهرستان استان خوزستان کشف شدند. علی خدری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه و عملکرد مراکز استخراج رمز ارز در خوزستان اظهار […]


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: از ابتدای اجرای طرح کشف و جمع‌آوری دستگاه‎های استخراج رمز ارز غیر مجاز تا پایان مردادماه امسال، ۴ هزار و ۵۳۳ دستگاه در ۲۳ شهرستان استان خوزستان کشف شدند.

علی خدری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه و عملکرد مراکز استخراج رمز ارز در خوزستان اظهار کرد: سهمیه جمع‌آوری ماینرهای غیرمجاز از ابتدای فعالیت این دستگاه‌ها که حدودا یک سال گذشته است تا مردادماه امسال، ۱۰ هزار دستگاه و ۲۰ هزار کیلو وات ساعت در برنامه تدوین شده بود.

وی با بیان اینکه جلسات متعدد کمیته مراکز استخراج رمز ارز در شرکت توزیع نیروی برق خوزستان و ادارات برق شهرستان‌ها طبق برنامه برگزار می‌شود، افزود: گروه‌های اجرایی مشترکین و حراست شرکت توزیع نیروی برق خوزستان موفق شده‌اند از ابتدای اجرای طرح کشف و جمع‌آوری دستگاه‎‌های استخراج رمز ارز غیر مجاز تا پایان مردادماه امسال، ۴ هزار و ۵۳۳ دستگاه در ۲۳ شهرستان استان خوزستان کشف کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: شهرستان‌های بهبهان، ایذه و امیدیه، دارای بالاترین آمار کشف دستگاه‌های رمز ارزهای غیر مجاز در خوزستان هستند. البته کار جمع‌آوری رمزارزهای غیر مجاز در شهرستان اهواز توسط شرکت توزیع نیروی برق اهواز و به صورت جدا انجام می‌شود.

وی با تفکیک آمار سال ۹۹ از ۱۴۰۰ افزود: در ۵ ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۹۷ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در خوزستان کشف شد و باقی آن مربوط به سال ۹۹ است.

خدری با بیان اینکه فعالیت مراکز غیرمجاز ماینرها باعث کمبود برق و خسارت به‌ شبکه برق می‌شود، گفت: جمع‌آوری این تعداد دستگاه با کمک گزارش‌های مردمی، حراست و امور مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خوزستان، نیروی انتظامی و قوه قضاییه انجام شده است.

وی افزود: برخورد با فعالیت این دستگاه‌ها از اولویت‌های شرکت‌های توزیع نیروی برق است و خاطیان در نهایت با کمک نیروی انتظامی و قوه قضاییه، مجازات خواهند شد.

انتهای پیام