استاندار خوزستان گفت: حدود ۱۰ هزار تن محصول خرما در استان خوزستان از سال گذشته در انبارها و سردخانه‌ها باقی مانده است که درخواست کرده‌ایم دولت تسهیلات ارزان قیمتی ارائه کند تا بتوان مطالبات نخلداران را به آن‌ها پرداخت کرد. قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست با تولیدکنندگان و خریداران خرما در خوزستان که شامگاه یکشنبه (۳۱ […]


استاندار خوزستان گفت: حدود ۱۰ هزار تن محصول خرما در استان خوزستان از سال گذشته در انبارها و سردخانه‌ها باقی مانده است که درخواست کرده‌ایم دولت تسهیلات ارزان قیمتی ارائه کند تا بتوان مطالبات نخلداران را به آن‌ها پرداخت کرد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست با تولیدکنندگان و خریداران خرما در خوزستان که شامگاه یکشنبه (۳۱ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: پس از جلسات کارشناسی زیادی که با مجموعه نخلداران و خریداران خرما برگزار شد، مذاکرات تلفنی و نامه‌نگاری‌هایی نیز با وزارت جهاد کشاورزی انجام شد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: امروز در جلسه‌ای با نخلداران، اتاق بازرگانی و خریداران خرما، بحث مفصلی در خصوص خرید خرما از نخلداران داشتیم.
استاندار خوزستان گفت: برای بحث تعیین قیمت خرید خرما، چند پیشنهاد به سازمان تعاون روستایی ارسال کردیم تا در شورای تعیین قیمت مورد بررسی قرار بگیرد.
وی افزود: حدود ۱۰ هزار تن محصول خرما در استان خوزستان از سال گذشته در انبارها و سردخانه‌ها باقی مانده است که درخواست کرده‌ایم دولت تسهیلات ارزان قیمتی ارائه کند تا بتوان مطالبات نخلداران را به آن‌ها پرداخت کرد.
سلیمانی‌دشتکی گفت: پیشنهاد کرده‌ایم برای خرید محصول سال جدید، قیمتی توافقی میان خریداران خرما و نخلداران در نظر گرفته شود و دولت کمک کند که با ارائه تسهیلات ارزان قیمت به خریداران، هزینه‌های نخلداران پرداخت شود.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از پیشنهادهای ارائه‌شده آن است که سازمان تعاون روستایی کارگاهی ایجاد کند تا برای این کارگاه حدود ۷۰ هزار تن خرما به صورت مستقیم از نخلداران خریداری شود.
استاندار خوزستان افزود: یکی دیگر از پیشنهادها در بحث خرید خرما نیز این است که اگر خریداران و نخلداران با یکدیگر به توافق نرسیدند، دولت مابه‌تفاوت قیمت را پرداخت یا مبلغی به عنوان خرید تضمینی به نخلداران کمک کند.
انتهای پیام