استاندار خوزستان با بیان اینکه خوزستان به شدت دچار بحران کم‌آبی است، گفت: کشت پاییزه در پیش است و تقاضا می‌کنیم که پژوهشکده فضایی وزارت کشور از اکنون در ستاد مدیریت بحران فعال شود و فضای سرزمینی فعلی کشت و زرع کشاورزان و سپس اراضی نکشت و خسارات را پیش‌بینی کند. قاسم سلیمانی‌دشتکی در اولین […]


استاندار خوزستان با بیان اینکه خوزستان به شدت دچار بحران کم‌آبی است، گفت: کشت پاییزه در پیش است و تقاضا می‌کنیم که پژوهشکده فضایی وزارت کشور از اکنون در ستاد مدیریت بحران فعال شود و فضای سرزمینی فعلی کشت و زرع کشاورزان و سپس اراضی نکشت و خسارات را پیش‌بینی کند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در اولین جلسه ویدئوکنفرانس سردار وحیدی وزیر کشور با استانداران که امروز (۴ شهریورماه) برگزار شد، با تبریک هفته دولت اظهار کرد: انتخاب سردار وحیدی با رای اعتماد بالای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر کشور را تبریک می‌گویم و آرزوی سرافرازی دارم.
به گزارش ایسنا، وی افزود: از زحمات آقای رحمانی فضلی وزیر کشور پیشین نیز تشکر می‌کنم. ایشان پیشانی و نماد فعالیت‌های دولت در زمینه‌های مختلف بود.
استاندار خوزستان با بیان اینکه خوزستان به شدت دچار بحران کم‌آبی است، گفت: امسال با تلاش بسیار زیاد، هزینه بسیار زیاد و حمایت دولت و نظام توانستیم مرحله کشت فصلی بهاره و تابستان را پشت سر بگذاریم.
وی افزود: کشت پاییزه در پیش است و تقاضا می‌کنیم که پژوهشکده فضایی وزارت کشور از اکنون در ستاد مدیریت بحران فعال شود و فضای سرزمینی فعلی کشت و زرع کشاورزان و سپس اراضی نکشت و خسارات را پیش‌بینی کند که اگر مانند قبل با مشکل مواجه شدیم، با دردسر امنیتی مواجه نشویم.
سلیمانی‌دشتکی با اشاره به مشکلات بازار خوزستان گفت: یکی از مشکلات بازار و تجار، بحث کرونا است که آسیب‌های جدی به تجار و بازرگانان وارد کرده است. تعطیلی‌های مکرر گروه‌های ۲ و ۳ شغلی در بازار، کمرشکن بوده است.
وی بیان کرد: به جای تعطیلی بازار باید راهکار نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی را قوی‌تر کنیم.
استاندار خوزستان تصریح کرد: مشکلات ناشی از تصمیمات ملی برای استان‌ها و نقش این تصمیمات در بازار نیز از دیگر مسائل است و قیمت‌گذاری متمرکز بدون توجه به مشکلات استانی، یکی از دیگر از معضلات است.
وی افزود: قطع برق در کارخانه‌ها و کارگاه‌های استراتژیک یکی دیگر از مشکلاتی است که باعث بر هم ریختن سیستن اقتصادی و بازار می‌شود و قیمت کالاها افزایش می‌یابد.
سلیمانی‌دشتکی با تشریح آخرین وضعیت موج کرونا در خوزستان گفت: در حال حاضر ۲۷۰۰ بیمار بستری در خوزستان داریم که بسیار زیادتر از حد توان استان است. حدود ۶۰۰ نفر در بخش آی سی یو هستند و حدود ۱۲۰ نفر در حالت اینتوبه هستند و وضعیت بسیار خطرناکی دارند.
وی افزود: متاسفانه روزانه حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در خوزستان بستری می‌شوند و روزانه حدود ۶۰ نفر به طور متوسط فوت می‌کنند.
استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم قانونمند کردن نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی، گفت: مصوباتی در ستاد ملی مقابله با کرونا داریم که مردم قید آن‌ها را زده‌اند. برای مثال می‌توان به جریمه خودروها اشاره کرد که در این زمینه باید اگر خودرویی بیش از سه بار تخلف کرد، برای مدتی توقیف شود.
وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم ممنوعیت تردد بین استانی تا زمانی که وضعیت قرمز در خوزستان برقرار است و حداقل تا یک هفته دیگر تمدید شود.
سلیمانی‌دشتکی با اشاره به تشدید واکسیناسیون در استان‌های مرزی و ملی کشور افزود: خوزستان، استانی است که تردد ملی در آن انجام می‌شود و همچنین یک استان مرزی است و خواهش می‌کنیم تخصیص میزان واکسن به خوزستان قوی‌تر باشد.
انتهای پیام