استاندار خوزستان گفت: در خوزستان منطقه آزاد و شرکت‌های فولادی و دیگر صنایع آمادگی خرید و واردات واکسن دارند و مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های بزرگ در این زمینه به ما بسیار کمک خواهد کرد. قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست شورای اداری خوزستان که امروز (۵ شهریورماه) با حضور رئیس جمهور در استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان […]


استاندار خوزستان گفت: در خوزستان منطقه آزاد و شرکت‌های فولادی و دیگر صنایع آمادگی خرید و واردات واکسن دارند و مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های بزرگ در این زمینه به ما بسیار کمک خواهد کرد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست شورای اداری خوزستان که امروز (۵ شهریورماه) با حضور رئیس جمهور در استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه نظام کمک زیادی برای حل مشکلات تنش آبی در خوزستان داشته است، اظهار کرد: امسال مشکل کشت پاییزه و احتمالا تنش مجددی در این زمینه خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم پژوهشکده فضایی ستاد مدیریت بحران وزارت کشور از اکنون آمادگی داشته باشد و وضعیت کشت، خسارت احتمالی و نکشت را پیش‌بینی کند تا بتوانیم در ادامه مسیر، مشکلات را مدیریت کنیم.

استاندار خوزستان گفت: پیشنهاد می‌کنیم صندوق بیمه کشاورزان نیز فعال‌تر عمل کند و همه محصولاتی که کشت پاییزه دارند را بیمه کنند تا خسارت دولت کاهش یابد.

وی تصریح کرد: تقسیم کار دقیقی میان سازمان آب و برق خوزستان و صنف کشاورزان استان خوزستان انجام شده است تا میزان منابع آبی مشخص شود و مصارف آبی، نوع کشت و مقدار کشت توسط خود صنف کشاورزان انجام شود تا دولت دیگر مستقیما با کشاورزان طرف نباشد.

سلیمانی‌دشتکی در خصوص خرید واکسن گفت: در خوزستان منطقه آزاد و شرکت‌های فولادی و دیگر صنایع آمادگی خرید و واردات واکسن دارند و مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های بزرگ در این زمینه به ما بسیار کمک خواهد کرد.

وی بیان کرد: برای اجرای فاز دوم و حل مشکلات فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری پیشنهاد می‌کنیم جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور برای تعیین تکلیف در سطح ملی برگزار شود. در این زمینه قطعا با کار کارشناسی می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

استاندار خوزستان افزود: بر اساس مصوبه دولت باید ۱۵ درصد از منابع اعتبارات تنش آبی وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی به خوزستان تخصیص داده شود و انتظار داریم این مصوبه دولت اجرایی شود.

وی گفت: انتظار داریم امسال اعتبارات در نظر گرفته شده برای خوزستان به صورت صددرصدی تخصیص داده شود تا مشکلات مقداری کمتر شود.

انتهای پیام