مدیر پایگاه میراث ‌جهانی شوش با بیان این‌ که بهسازی نمای موزه شوش در حال انجام است، از مرمت ۹۰ شی تاریخی در محل این پایگاه خبر داد. بیژن حیدری‌زاده با اعلام این خبر افزود: طی پنج ماه اخیر ۹۰ شی تاریخی ـ فرهنگی در کارگاه حفاظت و مرمت اشیاء در پایگاه میراث‌جهانی شوش مرمت شده‌اند. […]


مدیر پایگاه میراث ‌جهانی شوش با بیان این‌ که بهسازی نمای موزه شوش در حال انجام است، از مرمت ۹۰ شی تاریخی در محل این پایگاه خبر داد.

بیژن حیدری‌زاده با اعلام این خبر افزود: طی پنج ماه اخیر ۹۰ شی تاریخی ـ فرهنگی در کارگاه حفاظت و مرمت اشیاء در پایگاه میراث‌جهانی شوش مرمت شده‌اند.
به گزارش ایسنا، به نقل از اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان، او قدمت اشیای مرمت‌شده را مربوط به دوره‌های مختلف از پیش از تاریخ تا دوره اسلامی عنوان و بیان کرد: از جمله اشیای شاخص مرمت ‌شده می‌توان به جام‌های سفالی منقوش پیش از تاریخ به ‌دست ‌آمده از محوطه‌های جویی و جعفرآباد، تابوت سفالی مربوط به دوره اشکانی، سردیس سفالی دوره ساسانی و تعدادی مفرغ‌های لرستان اشاره کرد.
مدیر پایگاه میراث ‌جهانی شوش خاطرنشان کرد: تعدادی از این اشیا، متعلق به موزه بوده و تعدادی دیگر نیز با هدف به نمایش قرار دادن در موزه مرمت شده‌اند.

او همچنین از پیگیری روند بهسازی موزه شوش خبر داد و گفت: در زمینه بهسازی موزه شوش که از سال ۹۷ با اصلاح ویترین‌ها و ایجاد سکوهای داخلی شروع شد، این روزها بهسازی نمای موزه در دستور کار قرار گرفته است.
حیدری‌زاده یادآوری کرد: در فازهای قبلی رنگ‌آمیزی سالن‌ها، چیدمان ویترین‌ها و استانداردسازی آنها و همچنین نصب تابلوهای معرفی، تایم‌لاین‌ها و تابلوهای راهنما در دستور کار قرار داشتند.
او بیان کرد: در همین خصوص بهسازی نمای جبهه غربی موزه تکمیل شده و در مرحله پاک‌سازی محل پروژه قرار دارد.
انتهای پیام