معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز عملیات اجرایی یک پروژه بازآفرینی شهری با ۳۷ میلیارد تومان اعتبار در آبادان خبر داد. محمد جامع در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: امروز یک پروژه بازآفرینی شهری در قالب عملیات اجرایی شبکه جمع آوری و دفع آب های سطحی کوی سلیج […]


معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز عملیات اجرایی یک پروژه بازآفرینی شهری با ۳۷ میلیارد تومان اعتبار در آبادان خبر داد.

محمد جامع در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: امروز یک پروژه بازآفرینی شهری در قالب عملیات اجرایی شبکه جمع آوری و دفع آب های سطحی کوی سلیج شهرستان آبادان آغاز شد.
وی افزود: اعتبار این پروژه به میزان بیش از ۳۷ میلیارد تومان و از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران تامین شده است.
معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به بازبینی طرح دفع آب‌های سطحی و انطباق آن با شرایط طبیعی محله تصریح کرد: استفاده از شبکه انهار منتهی به رودخانه، در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و استفاده از کانال، جوی و کانیوو و استفاده بهینه و در حد نیاز از ایستگاه های پمپاژ مورد نظر از جمله ویژگی های این پروژه است.
جامع گفت: با اجرای این طرح، برای اولین بار در کشور یک پروژه بازآفرینی شهری به بحث دفع آب های سطحی اختصاص یافته است.
وی افزود: خانوارهای ساکن در سکونتگاه های غیررسمی در استان خوزستان با توجه به تغییرات آب و هوایی و تغییر هیدروگراف بارش، با معضل آب های سطحی مواجه شده اند که این معضل، مشکلات بهداشتی را در این مناطق به همراه دارد.
معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد: در شبکه طراحی شده از روش های کم هزینه تر از روش لوله و ایستگاه های پمپاژ استفاده می شود و سعی شده از خود کانال ها و شبکه انهار به عنوان محل ذخیره و مخزن اولیه کنترل سیلاب های محلی ناشی از شدت بارش در محله استفاده شود.
جامع ادامه داد: همچنین با تاکید بر هدایت ثقلی آب در شبکه کانال های طراحی شده سعی کردیم هزینه ها را کاهش دهیم.
وی در پایان گفت: امیدواریم با اجرای این پروژه بازآفرینی شهری، این منطقه به محل مناسبی برای زندگی تبدیل شود.
انتهای پیام