استاندار پیشین خوزستان گفت: تنش آبی ماه‌های اخیر خوزستان را علی‌رغم‌ همه سختی‌ها به یک ظرفیت تبدیل کردیم و در این زمینه با پیگیری‌های انجام شده، کمک‌های خوبی از سوی دولت به خوزستان انجام شد. قاسم سلیمانی‌دشتکی در آیین تکریم و معارفه استاندار خوزستان که امروز ۱۸ شهریورماه با حضور وزیر کشور در اهواز برگزار […]


استاندار پیشین خوزستان گفت: تنش آبی ماه‌های اخیر خوزستان را علی‌رغم‌ همه سختی‌ها به یک ظرفیت تبدیل کردیم و در این زمینه با پیگیری‌های انجام شده، کمک‌های خوبی از سوی دولت به خوزستان انجام شد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در آیین تکریم و معارفه استاندار خوزستان که امروز ۱۸ شهریورماه با حضور وزیر کشور در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط بسیار سختی به خوزستان آمدم و وقتی به خوزستان آمدم مشکلات جاری بسیاری وجود داشت.
به گزارش ایسنا، وی افزود: مشکلات فراوانی در بحث آب شرب در شهر و روستا و همچنین مشکلات فراوانی در بحث فاضلاب شهرهای مختلف خوزستان وجود دارد که باید به آن‌ها رسیدگی شود.
استاندار پیشین خوزستان گفت: فاضلاب در کلانشهر اهواز به عنوان نماد استان، بسیار مشکل دارد. همچنین مساله حاشیه‌نشینی یک معضل بزرگ در خوزستان است که باید به آن توجه ویژه شود.
سلیمانی‌دشتکی ادامه داد: در مناطق حاشیه‌ای شهر اهواز افراد در جایی زندگی می‌کنند که با کمترین باران خطر ریزش خانه‌های‌شان که با بلوک ساخته شده، وجود دارد و عمدتا در پهنه‌های خطر ساکن شده‌اند.
وی افزود: زمانی که به خوزستان آمدم مسایل امنیتی، بیکاری، بروکراسی اداری، مسایل نیشکر هفت تپه، خشکسالی بی‌سابقه و مسایل مربوط به محرومان، از دیگر مشکلات جدی در خوزستان بود که تلاش شد تا نسبت به حل این مشکلات اقدام شود.
استاندار پیشین خوزستان ادامه داد: در طول حدود هفت ماهی که استاندار خوزستان بودم، ۵۷ سفر به شهرستان‌های استان انجام شد تا مشکلات این شهرستان‌ها حل شود و برای ‌آن‌ها برنامه‌ریزی شد.
سلیمانی‌دشتکی عنوان کرد: برای پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های استان شناسنامه‌ای تهیه شده است که می‌تواند در ادامه نقشه راهی برای حل مشکلات این شهرستان‌ها باشد.
استاندار پیشین خوزستان گفت: در بدو ورودم به خوزستان، اوج شیوع سوش انگلیسی کرونا بود که در این زمینه تلاش‌های بسیاری انجام شد تا بتوانیم این وضعیت را پشت سر بگذاریم. در حال حاضر شرایط کرونا در حال کنترل است و امیدواریم در دو هفته آینده وضعیت کرونا در خوزستان شیب نزولی پیدا کند و شرایط بهتر از قبل شود.
سلیمانی‌دشتکی بیان کرد: تنش آبی ماه‌های اخیر خوزستان را علی‌رغم‌ همه سختی‌ها به یک ظرفیت تبدیل کردیم و در این زمینه با پیگیری‌های انجام شده، کمک‌های خوبی از سوی دولت به خوزستان انجام شد تا مشکلات استان در این زمینه حل شود.
وی افزود: در تنش آبی به حدود ۲۳۰ روستا آبرسانی شده است. همچنین در بحث فاضلاب اقدامات خوبی در استان در حال انجام است.
استاندار پیشین خوزستان تصریح کرد: برای کارهای عمرانی و اقتصادی در خوزستان موانع جدی از جمله حریم‌های دستگاه‌های اجرایی مختلف وجود دارد که بسیار مشکل‌ساز است. این حریم‌ها باعث می‌شود که در اجرای طرح‌ها مشکل داشته باشیم. در خوزستان جور حریم‌ها را باید حریم‌دار بکشد تا بتوان طرح و پروژه‌ها را اجرایی کرد.
سلیمانی‌دشتکی با بیان اینکه منابع، ارزش افزوده و درآمد شرکت‌های بزرگ خوزستان در جای دیگری واریز می‌شود و قانون را در این زمینه اجرایی نمی‌کنند، گفت: درآمد شرکت‌های بزرگ باید به حساب درآمدهای استان واریز شود تا بودجه استان بالا رود و بانک‌ها بتوانند منابع بیشتری برای پرداخت تسهیلات داشته باشند.
استاندار پیشین خوزستان با بیان اینکه بروکراسی اداری در کشور و خوزستان بیداد می‌کند و باید تلاش کرد تا سیستم بروکراسی حذف شود، گفت: خودکشی، دگر کشی، مسایل اجتماعی و… در خوزستان وجود دارد و باید این تنش‌ها در خوزستان رفع و مشکلات مردم حل شود.
انتهای پیام