استاندار سابق خوزستان با اشاره به وضعیت کشاورزی در استان خوزستان، توصیه‌هایی به استاندار جدید برای حل مشکلات این حوزه با توجه به کم‌آبی ارائه کرد. قاسم سلیمانی‌دشتکی در جلسه قرارگاه سه‌گانه آب و فاضلاب، مسکن و محرومیت‌زدایی خوزستان که امروز (۱۸ شهریورماه) با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات اساسی استان خوزستان […]


استاندار سابق خوزستان با اشاره به وضعیت کشاورزی در استان خوزستان، توصیه‌هایی به استاندار جدید برای حل مشکلات این حوزه با توجه به کم‌آبی ارائه کرد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در جلسه قرارگاه سه‌گانه آب و فاضلاب، مسکن و محرومیت‌زدایی خوزستان که امروز (۱۸ شهریورماه) با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات اساسی استان خوزستان را بررسی کردیم و دیدیم یکی از موانع برطرف کردن برخی از مشکلات آنی و کوتاه مدت، موانع بروکراسی و اداری متعدد است. با توجه به تجارب قبلی در استان‌های ایلام و خراسان جنوبی، پیشنهاد دادم که متناسب با مشکلات جاری، این قرارگاه تشکیل شود.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به هدف از تشکیل قرارگاه سه‌گانه آب و فاضلاب، مسکن و محرومیت‌زدایی افزود: هدف از تشکیل قرارگاه این بود که بروکراسی اداری و موانع برطرف شوند و به طور هفتگی و ماهانه جلسات کمیته‌ها با ریاست معاون عمرانی و چهار کمیته برای هر قرارگاه، تشکیل شود.
استاندار سابق خوزستان با اشاره به اینکه این قرارگاه متشکل از سه کمیته است، گفت: یکی از قرارگاه‌ها مربوط به سازماندهی وضعیت فاضلاب و فاضلاب در اهواز و سایر شهرها و روستاها است. یک قرارگاه مربوط به مسکن است؛ در این قرارگاه بنیاد مسکن، بنیاد شهید و کمیته امداد و بهزیستی برنامه‌های وسیعی در ارتباط با ساخت مسکن محرومین در مناطق مختلف داشتند که با موانع زیادی روبه‌رو می شد. کمیته سوم در خصوص حاشیه‌نشینی و محرومیت‌زدایی است. این سه کمیته کارهای بسیار موثری کرده‌اند و در پیشرفت امور کارساز بوده‌اند و به شکل ضربتی و قرارگاهی کار را انجام می‌دهند.
وی خطاب به استاندار جدید خوزستان با بیان اینکه در حوزه رفع مشکلات کشاورزی استان خوزستان کارهایی انجام دادیم که صلاح دیدم آن‌ها را پیگیری کنید یا اصلاح شوند، تصریح کرد: یکی از این کارها توافقی بوده است با نمایندگان کشاورزان داشته‌ایم.
سلیمانی‌دشتکی افزود: منابع را با همکاری سازمان آب و برق تعیین و مشخص کنید که چقدر منابع دارید و با توجه به آن، در مصرف آب و تغییر نوع کشت، کار قوی صورت گیرد و اطلاع‌رسانی شود. کار دوم این است که پیشنهاد دادیم پژوهشکده فضایی ستاد بحران، فیلم‌برداری کند و موقعیت‌سنجی و مکان‌یابی کند و وضعیت کشت را ببیند تا آمار دقیق و مطمئن داشته باشیم. سومین کار این است که جهاد کشاورزی و نمایندگان صنف‌ها دنبال بیمه محصولات کشاورزی بروند.
انهای پیام