مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه آموزش حضوری به صورت هوشمندانه، آرام و تدریجی است، گفت: شرایط سبب شده که تصمیماتی گرفته شود و خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته، مقاومت مردم، اولیا و رسانه‌ها کمتر شده یعنی همه به یک اقناع‌سازی درباره روند آموزش رسیده‌اند که تاخیر در حضور دانش آموزان پیامدهای […]


مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه آموزش حضوری به صورت هوشمندانه، آرام و تدریجی است، گفت: شرایط سبب شده که تصمیماتی گرفته شود و خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته، مقاومت مردم، اولیا و رسانه‌ها کمتر شده یعنی همه به یک اقناع‌سازی درباره روند آموزش رسیده‌اند که تاخیر در حضور دانش آموزان پیامدهای منفی دارد.

کوروش مودت امروز (۶ مهر) در آیین ملی زنگ ایثار و مقاومت که در دبیرستان حضرت فاطمه (س) اهواز برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره فرهنگیان و دانش آموزان شهید دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: سال تحصیلی جدید را آغاز کردیم و امسال سومین سال است که در زیست بوم کرونایی کار می‌کنیم. شرایط کرونایی قطعا پیامدهای اجتناب ناپذیر مثبت و منفی به دنبال داشت. یکی از این پیامدها عقب افتادگی دانش آموزان از نظر تحصیلی و دانش حضوری بود. قطعا ما از حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس کم‌بهره بودیم اگرچه برخی مناطق عشایری به صورت حضوی و با تعداد اندک، آموزش ارائه می‌دادند.
به گزارش ایسنا، وی افزود: شرایط موجود سبب شده که تصمیماتی گرفته شود و خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته، مقاومت مردم، اولیا و رسانه‌ها کمتر شده یعنی همه به یک اقناع‌سازی درباره روند آموزش رسیده‌اند که تاخیر در حضور دانش آموزان پیامدهای منفی دارد. افت تحصیلی و عقب ماندگی، مسائل روحی و روانی و پیامدهای سوء جسمانی برای دانش‌آموزان و برای هر قشری که خود را قرنطینه کرده وجود دارد. لذا امسال دست‌یابی به امر آموزش از طریق شبکه ملی سیما، شبکه شاد، پکیج‌های آموزشی و آموزش حضوری است.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: آموزش حضوری به صورت هوشمندانه، آرام و تدریجی است. خوشبختانه با پیگیری دولت، واکسیناسیون برای دانش آموزان امکان‌پذیر شده است و شرایط در حال آماده شدن است.
مودت در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه ایام دفاع مقدس بسیار ارزشمند است، ادامه داد: در بحث نقل شفاهی ایام دفاع مقدس، مواردی وجود دارد که هنوز ثبت نشده است. کار خوبی نیز آموزش و پرورش با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام داده است و برخی از همکاران‌مان خاطرات دوران دفاع مقدس را به صورت کتاب درآورده‌اند اما هنوز هم خاطرات بسیار ارزشمندی وجود دارد که ثبت نشده‌اند. این خاطرات باید برای آیندگان ثبت شوند.
وی افزود: استعمار و استکبار جهانی دست به چندین اقدام زد که آخرین آن حمله نظامی بود. عده‌ای آواره شدند و جنگ ناخواسته‌ای به ما تحمیل شد که در این دوران رشادت‌های زیادی رخ داد و نتیجه آن حفظ خاک کشور بود. ما حتی یک سانتی متر از خاک خود را ندادیم. امروز به نشانه ادای احترام به همه شهدا، جانبازان و ایثارگران آن دوره، از آن‌ها پاسداشت می‌شود و این باید حفظ شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: بعد از دفاع مقدس امروز شهید علی لندی را داریم که حماسه خلق کرد. پیشنهاداتی دادیم که اسم این شهید در کنار شخصیت‌ها و قهرمانان ملی آورده شود. همچنین کتابی از طریق کانون پرورش فکری کودکان در این زمینه نوشته شود.    
انتهای پیام