امام جمعه اهواز با بیان اینکه شیوه تکریم زائر باید درست انجام شود، گفت: در سال‌های آینده باید آن‌هایی را که در چرخه جابه‌جایی زائران اربعین هستند، گزینش کرد تا دیگر شاهد برخی از رفتارهای ناشایستی که امسال دیدیم، نباشیم. قبول داریم که نباید در مرزهای کشور اختلال ایجاد شود اما شیوه اینکه بخواهیم مرز […]


امام جمعه اهواز با بیان اینکه شیوه تکریم زائر باید درست انجام شود، گفت: در سال‌های آینده باید آن‌هایی را که در چرخه جابه‌جایی زائران اربعین هستند، گزینش کرد تا دیگر شاهد برخی از رفتارهای ناشایستی که امسال دیدیم، نباشیم. قبول داریم که نباید در مرزهای کشور اختلال ایجاد شود اما شیوه اینکه بخواهیم مرز را محکم نگه داریم، این نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در نماز جمعه امروز (۹ مهر) اهواز، اظهار کرد: تعلق انسان به مظاهر دنیا اساس انحراف است؛ اما چه می‌شود که انسان به این مرحله از پرتگاه می‌رسد که می‌تواند هم مسلمان باشد و هم فرزند پیامبر را به شهادت برساند، می‌تواند در کنار پیامبر(ص) شمشیر بزند اما در برابر امام زمان خود بایستد؟ نفس پرستی و تعلق به دنیا، انسان را نه تنها از انسان کامل جدا می‌کند بلکه آدمی را در برابر حجت الهی قرار می‌دهد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: تقریبا نیم قرن از رحلت پیامبر می‌گذرد و چه می‌شود که جامعه اسلامی به مرحله‌ای از انحطاط می‌رسد و انسان برای کسب اهداف دنیا حاضر است خیمه‌های ولی و حجت الهی و اهل بیت را به آتش بکشد؟ کثیری از این‌ها در رکاب پیامبر (ص) جنگیده بودند و چگونه دنیا پرستی در این‌ها رسوخ پیدا کرد؟ اینقدر از مظاهر دنیا در آیات قرآنی نکوهش می‌شود اما چه می‌شود که انسان به پرتگاه راه پیدا می‌کند؟ و چه شد که امت رسول خدا به دنیا تعلق پیدا کرد و حاضر شد تا ابد این ننگ را در پرونده خود ثبت و رسوایی را به بار بیاورند که حتی از طفل شش ماهه نگذرند؟ پاسخ همه این جملات و ریشه انحرافات یک جمله است. دشمن خیلی تلاش می‌کند که کتاب و سنت را تحریف شده جلوه دهد و به شکلی دین را تحریف کردند که انسان، هم می‌تواند دین داشته باشد و مسلمان باشد و هم می‌تواند اهل بیت خود را به اسارت درآورد.
نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: لقا خداوند متعال هدف است و اساس این لقا توحید است و طریق تحقق این توحید در عالم تنها یک مسیر و آن هم مسیر اهل بیت است. اگر فروع دین یعنی نماز، روزه، حج و جهاد را ببینیم و به واجبات عمل و ترک محرمات کنیم، این ها مناسک دینداری هستند اما اصل جای دیگری است. این ها در واقع انسان را به حقیقت ولایت می‌رسانند. ریشه همه خوبی‌ها اهل بیت هستند. اما نقطه آغاز انحراف آنجا بود که جایگاه فروع و اصول دین جابه‌جا شد. مقصد لقای خداوند متعال است و مسیر انسان برای لقا تنها صراط اولیا الهی است که همان وجود مقدس اهل بیت است.
موسوی‌فرد افزود: اگر در هر عبادتی قربی قرار داده شده از معبر ولایت و اهل بیت است که موجب تقرب انسان می‌شود. باطن هر عمل صالحی امیرالمومنین است. اگر امام علی را پذیرفتیم یعنی همه را پذیرفته‌ایم.
وی در ادامه با تسلیت ایام رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام رضا (ع)، بیان کرد: پیکر مطهر پیامبر را در همان جایی که از دنیا رفت دفن کردند ولی هنوز پیکر بر زمین بود که خانه زهرا (س) را به آتش کشیدند. پیکر حضرت زهرا (س) را شبانه و مظلومانه تشییع کردند و پیکر سید الشهدا (ع) را با وضعیت دلخراش به خاک سپردند.
امام جمعه اهواز گفت: بهنام محمدی دوم ما و شهید فهمیده دوم ما، “علی لندی” افتخار خوزستان و ایران اسلامی است. همین که یک نفر بتواند کسی را که باعث آزار مردم می‌شود از سر راه بردارد، وارد بهشت می‌شود. این جوان بزرگوار، به خانه خاله خود رفته بود که همزمان صدای فریاد مادر و دختری را می‌شنود و فورا وارد می‌شود که می‌بیند منشا گاز پیکنیک است که باعث سوختگی او می‌شود اما باعث عقب‌نشینی‌اش نشد. سمت راست بدنش کاملا سوخته بود. رضوان خدا بر این مرد بزرگ باشد. به امت اسلامی و خانواده این بزرگوار هم تبریک و هم تسلیت عرض می‌کنم.  
وی در ادامه خطاب به دولت سیزدهم، بیان کرد: می‌دانید که در کشور چقدر مشکلات وجود دارد؛ اگر می‌خواهید برای این مردم کاری کنید، تمام رده‌های مسئولیتی از افراد شایسته و مدیران توانمند انقلابی باشند. باید مدیرانی انقلابی، پاکدست، متعهد و متخصص و شایسته سالاری حاکم باشد. حتی آن‌هایی که مسئولیت جزیی دارند باید این ویژگی را داشته باشند، شب و روز باید برای مردم خوب و نجیب ایران مخصوصا خوزستان کار کرد.
موسوی‌فرد تاکید کرد: در سال‌های آینده باید آن‌هایی را که در چرخه جابه‌جایی زائران اربعین هستند، گزینش کرد. لذا باید تمام آن‌هایی که در ستاد اربعین مرکزی قرار دارند، عشق به سیدالشهدا داشته باشند. باید به معنای واقعی، ولایی و حسینی باشند. شیوه تکریم زائر باید درست انجام شود تا دیگر شاهد برخی از رفتارهای ناشایستی که امسال دیدیم، نباشیم. راهش این است که محترمانه همه را دعوت و موکب را فعال کنند. قبول داریم که نباید در مرزهای کشور اختلال ایجاد شود اما شیوه اینکه بخواهیم مرز را محکم نگه داریم، این نیست. این‌هایی که به کربلا رفتند، مرزدار هستند. این‌ها بودند که در هشت سال دفاع مقدس، مرزها را حفظ کردند. برای سال آینده یک مامور غیرحسینی نباید وجود داشته باشد. شیوه‌های خود را تغییر دهیم و مدیران پاکدست انقلابی، ولایی و متعهد را در همه مکان‌ها از جمله در بحث اربعین و مرزها انتخاب کنیم.  
امام جمعه اهواز در پایان گفت: در بالادست عزم و اراده وجود دارد. مدیران باید متعهد، پاکدست و انقلابی باشند.    
انتهای پیام