استاندار خوزستان گفت: بخش دولتی باید عادت کند شنونده خوبی برای اظهارات و صحبت‌های بخش خصوصی باشد. صادق خلیلیان در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان که شامگاه ۱۱مهرماه در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه محدوده معادن موجود در استان خوزستان مشخص است، اظهار کرد: می‌توان یک رشته را مطابق با محدوده […]


استاندار خوزستان گفت: بخش دولتی باید عادت کند شنونده خوبی برای اظهارات و صحبت‌های بخش خصوصی باشد.

صادق خلیلیان در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان که شامگاه ۱۱مهرماه در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه محدوده معادن موجود در استان خوزستان مشخص است، اظهار کرد: می‌توان یک رشته را مطابق با محدوده معادن استانی دنبال و تاسیس کرد. یک رشته ایجاد شود که متخصصان در این زمینه پرورش پیدا کنند و به کمک استان بیایند.
به گزارش ایسنا، وی افزود: در خصوص ایجاد رشته تحصیلی معادن باید با دانشگاه شهید چمران مذاکره شود. سطح آمادگی دانشگاه و گروه زمین شناسی بالا است و می توان از ظرفیت آن‌ها استفاده کرد.
استاندار خوزستان تصریح کرد: بخش خصوصی در این زمینه با دانشگاه شهید چمران مذاکره کند. در این زمینه شاید لازم باشد که استانداری نیز حمایت کند تا این دانشگاه یک یا دو دوره بر اساس نیاز استان دانشجو بگیرد.
خلیلیان عنوان کرد: دانشگاه سراغ اکتشاف معادنی نرود که در خوزستان زمینه آن وجود ندارد. نیازی نیست که اساتید، آموزش‌هایی را ارائه کنند که متخصصان این آموزش‌ها را فاقد کارائی برای استان بدانند.
وی با بیان اینکه کشور بر اساس درآمدهای مالیاتی اداره می‌شود، افزود: اگر کشور براساس درآمدهای مالیاتی اداره نشود، دچار کسر بودجه می‌شود. کسر بودجه به معنی فروش نفت برای انجام هزینه‌های جاری است اما اگر هزینه‌های جاری کشور کاهش یابد، می‌توان از فروش نفت به عنوان یک سرمایه برای ایجاد زیرساخت‌ها استفاده کرد.
استاندار خوزستان بیان کرد: در مسائل اقتصاد کلان، هیچ چیز بدون هزینه وجود ندارد. به عنوان مثال، معافیت مالیاتی در حالی اعمال می‌شود که می‌تواند خرج توسعه زیرساخت‌ها شود.
خلیلیان با بیان اینکه بخش دولتی باید عادت کند که شنونده خوبی برای اظهارات و صحبت‌های بخش خصوصی باشد، گفت: باید هماهنگی‌ها و انتقال مطالب میان بخش خصوصی و دولت صورت بگیرد، تا بتوانیم با غلبه بر مشکلات، مسائل خوزستان را در زمینه‌های اقتصادی، توسعه سرمایه‌گذاری و توسعه تجارت به پیش ببریم.
انتهای پیام