رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان از بهره‌مندی بیش از ۹ هزار رائر اربعین حسینی از خدمات اورژانس این دانشگاه خبر داد. دکتر سید نادر نقیبی در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات و عملکرد اورژانس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در ایام اربعین اظهار کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته با نزدیک شدن به […]


رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان از بهره‌مندی بیش از ۹ هزار رائر اربعین حسینی از خدمات اورژانس این دانشگاه خبر داد.

دکتر سید نادر نقیبی در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات و عملکرد اورژانس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در ایام اربعین اظهار کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی سیل خروشان مشتاقان امام حسین(ع) از شهرهای مختلف کشور به سمت مرز شلمچه روانه شدند. در بازدید انجام‌شده در ۲۷ شهریورماه از مرز شلمچه و مشاهده تجمع زائران در مرز، ضمن تماس با مرکز مدیریت بحران اورژانس کشور، اقدامات لازم برای ارائه خدمات درمانی مناسب به زائران آغاز شد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: در این راستا مرکز بهداشتی درمانی شهید سلیمانی سریعا راه‌اندازی شد و با ارسال آمبولانس، اتوبوس آمبولانس، خودرو ارتباطات و بالگرد از طرف اورژانس کشور پوشش درمانی زائران در دستور کار قرار گرفت.
نقیبی گفت: تیم مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آبادان با استقرار آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس‌های خود در مسیر زائران و در فواصل ۳ کیلومتر از ابتدای فلکه مقاومت (اولین ورودی شلمچه در شهرستان خرمشهر) تا نقطه صفر مرزی، نسبت به پوشش درمانی و خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) اقدام کرده است.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: در این راستا روزانه ۳۰ دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار فروند بالگرد مستقر در فرودگاه، دو دستگاه خودروی ارتباطی و در مجموع با ۱۲۱ نیروی اورژانس ۱۱۵ در انجام پوشش درمانی حضور فعال داشتند.
وی افزود: شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، شادگان، تهران، زنجان، اصفهان، شیراز، بندرعباس، یاسوج، بوشهر، شوشتر، دزفول و ماهشهر نیز با ارسال آمبولانس و یا اتوبوس آمبولانس در امر خدمات‌رسانی به زائران مشارکت داشتند.
نقیبی گفت: در این مرز ۹ هزار و ۵۲ زائر توسط نیروهای اورژانس مداوا و از خدمات لازم درمانی بهره‌مند شده‌اند. آمبولانس‌های این دانشگاه حتی در نقطه صفری مرز عراق حضور داشته تا بتوانند کمک‌های لازم را به حادثه‌دیدگان احتمالی انجام دهند.
وی افزود: زائران در هر نقطه که نیاز به خدمات درمانی داشتند همکاران ما در اورژانس خدمات لازم را به آنها ارائه می‌دادند. همزمان با ارائه خدمات توسط تیم فوریت‌های پزشکی مستقر در مرز، بیمارستان شهید سلیمانی مرز شلمچه نیز با به کارگیری پزشک طب اورژانس، پزشک عمومی، پرستار، ماما، کمک پرستار، منشی بخش و تیم فوریت‌های پزشکی و با راه‌اندازی بخش تریاژ، بستری خواهران و برادران، تزیقات زنان و آقایان، سی پی آر، داروخانه، زنان و مامایی فعالیت کرد.
وی گفت: تا یازدهم مهرماه انجام تزریقات و سرم تراپی، پانسمان، آتل‌گیری، گچ‌گیری، سونداژ، گرفتن نوار قلب، ساکشن، پالس اکسی متری، شستشوی چشم و گوش، بخیه لایه اول و برداشتن بخیه، خارج کردن جسم خارجی سطحی از ملتحمه، خارج کردن جسم خارجی از بینی، تریاژ علائم حیاتی، مشاوره آموزشی، اکشیژن تراپی، کنترل قند خون، سی پی آر، مانیتورینگ قلبی، اعزام از بیمارستان صحرایی به سایر مراکز  از خدمات ارائه شده به زائران هستند.
نقیبی بیان کرد: از همکاری تمامی پرسنل شرکت‌کننده از دانشگاه علوم پزشکی آبادان و اورژانس‌های ۱۱۵ کشور، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان تامین اجتماعی، سازمان پدافند غیرعامل کشور، سازمان مدیریت بحران، جمعیت هلال احمر، بسیج جامعه پزشکی و صدا و سیمای آبادان، تقدیر و تشکر می‌کنم.
انتهای پیام