معاون عمرانی اداره کل امور عشایر خوزستان از آسیب به ۸۰۰ خانه عشایری بر اثر زلزله‌های اخیر خبر داد. مهران شهبازی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص خسارات واردشده به عشایر در زلزله‌های اندیکا، اظهار کرد: زمین لرزه‌های اخیر، دو حوزه اندیکا و ایذه را تحت شعاع خود قرار داد که در حوزه اندیکا، خسارت‌ها […]


معاون عمرانی اداره کل امور عشایر خوزستان از آسیب به ۸۰۰ خانه عشایری بر اثر زلزله‌های اخیر خبر داد.

مهران شهبازی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص خسارات واردشده به عشایر در زلزله‌های اندیکا، اظهار کرد: زمین لرزه‌های اخیر، دو حوزه اندیکا و ایذه را تحت شعاع خود قرار داد که در حوزه اندیکا، خسارت‌ها نسبتا بیشتر بوده است.
وی افزود: خوشبختانه خسارت جانی در این زلزله‌ها نداشته‌ایم و خسارت‌ها مالی بوده‌اند. زیرساخت‌های تعدادی از راه‌های عشایری آسیب دید و دیگر راه‌ها عمدتا به دلیل ریزش کوه مسدود شده بودند.
شهبازی ادامه داد: بروز خسارت به آغل‌ها و اصطبل‌های دام، تلف شدن ۱۵۰ راس دام عشایر سبک، آسیب دیدن بخشی از علوفه دامی عشایر به دلیل تخریب سقف مکان‌های نگهداری علوفه و وارد آمدن خسارت‌ ۵۰ تا ۱۰۰درصدی به ۸۰۰ خانه عشایری از پیامدهای زلزله اخیر بوده است.
معاون عمرانی اداره کل امور عشایر خوزستان با بیان اینکه حدود ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری آسیب دیده‌اند، گفت: در حوزه شهرستان اندیکا حدود ۱۳۰ کیلومتر و در حوزه شهرستان ایذه حدود ۷۰ کیلومتر از راه‌های عشایری آسیب دیدند که از ابتدای وقوع زلزله، سه دستگاه ماشین‌آلات عمرانی برای بازگشایی راه‌ها در حال کار هستند.
وی افزود: سه اکیپ برای برآورد خسارات به منطقه اعزام شده‌اند و تاکنون عملیات بازگشایی حدود ۵۰ درصد از راه‌های عشایری انجام شده است و تا چند روز آینده راه عشایری مسدود نخواهیم داشت.
شهبازی تصریح کرد: از طرف سازمان هلال احمر، اداره کل مدیریت بحران خوزستان، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل امور عشایر خوزستان پیگیری‌هایی در خصوص کمک‌های مالی برای خسارت دیدگان انجام شده و قول‌هایی نیز در این خصوص داده شده است.
معاون عمرانی اداره کل امور عشایر خوزستان در خصوص آبرسانی به عشایر نیز اظهار کرد: مشکلی برای آبرسانی به مناطق عشایری وجود ندارد. بازگشایی اولیه راه‌ها در دو روز اول بروز زلزله انجام شد و ناوگان آبرسانی به عشایر، کار خود را مانند گذشته انجام می‌دهند.
انتهای پیام