قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: ۸۵ هزار مددجوی سالمند از خدمات بهداشتی، درمانی، معیشتی و حمایتی کمیته امداد استان خوزستان بهره‌مند هستند. ناجی عبیاوی با بیان اینکه ارائه خدمات به سالمندان نیازمند و تکریم آن‌ها در دستور کار این نهاد قرار دارد، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۵ هزار سالمند تحت حمایت […]


قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: ۸۵ هزار مددجوی سالمند از خدمات بهداشتی، درمانی، معیشتی و حمایتی کمیته امداد استان خوزستان بهره‌مند هستند.

ناجی عبیاوی با بیان اینکه ارائه خدمات به سالمندان نیازمند و تکریم آن‌ها در دستور کار این نهاد قرار دارد، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۵ هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خوزستان هستند و از خدمات متنوع کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.
به گزارش ایسنا، وی افزود: بیشتر سالمندان به دلایل مختلفی همچون بیماری، بی سرپرستی، از کار افتادگی و فقر تحت حمایت این نهاد قرار گرفته‌اند. ۳۰ درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان خوزستان سالمند بالای ۶۰ سال هستند و مسن‌ترین آن‌ها با  ۱۲۱ سال سن زندگی می‌کند.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: از این تعداد، ۵۱ هزار نفر زن و ۳۴ هزار نفر مرد هستند که در طول سال از خدمات درمانی، توان‌بخشی، بهداشتی، معیشت و وام کارگشایی بهره‌مند می‌شوند.
وی ادامه داد: علاوه بر کمک‌های مستمر در طول سال، به صورت ویژه در هفته تکریم از منزلت سالمندان مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به این موضوع اختصاص داده شد که در راستای تجلیل از خانواده‌های سالمند نمونه تحت حمایت در زمینه‌های فعالیت فرهنگی اجتماعی به این عزیزان اهدا شده است.
عبیاوی گفت: سالمندانی که مبتلا به بیماری خاص یا صعب‌العلاج هستند از خدمات درمانی به صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند و به سالمندانی که توانایی حرکت ندارند کمک‌هزینه نگهداری از بیماران زمین‌گیر پرداخت می‌شود.
وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز سالمندان تحت حمایت به کمک‌های معیشتی و مراقبت‌های بهداشتی، توزیع بسته‌های بهداشتی، توزیع غذا، بسته‌های معیشتی و ارائه آموزش‌های پیشگیری از کرونا در خصوص افزایش آگاهی و خود مراقبتی و بهداشت فردی و سبک زندگی سالم و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها برای کمک به معیشت سالمندان از اقدامات کمیته امداد استان خوزستان برای سالمندان است.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب‌پذیر بودن سالمندان در برابر این بیماری، تصریح کرد: یکی از تمهیدات کمیته امداد در این راستا، توزیع بسته‌های بهداشتی از قبیل مواد ضد عفونی کننده، ماسک و دستکش بین سالمندان تحت حمایت است.
عبیاوی به نیازهای اساسی سالمندان تحت حمایت اشاره کرد و گفت: تأمین هزینه‌های درمانی، تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی بهداشتی از جمله نیازهای ضروری سالمندان تحت حمایت است و نیکوکاران می‌توانند با همکاری کمیته امداد در تأمین این نیازها به سالمندان کمک کنند.
انتهای پیام