قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: ۴۴۸ فرزند پسر خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان خوزستان در شش‌ماهه نخست امسال از معافیت سربازی، کاهش تعرفه خدمت و انتقال به نزدیک‌ترین پادگان محل سکونت بهره‌مند شدند. ناجی عبیاوی با اشاره به اینکه پیگیری معافیت از سربازی، نزدیکی سربازان وظیفه به محل سکونت خود و […]


قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: ۴۴۸ فرزند پسر خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان خوزستان در شش‌ماهه نخست امسال از معافیت سربازی، کاهش تعرفه خدمت و انتقال به نزدیک‌ترین پادگان محل سکونت بهره‌مند شدند.

ناجی عبیاوی با اشاره به اینکه پیگیری معافیت از سربازی، نزدیکی سربازان وظیفه به محل سکونت خود و کاهش تعرفه خدمت از خدمات کمیته امداد به خانوارهای تحت حمایت است، اظهار کرد: در شش‌ماهه نخست امسال ۴۴۸ خدمت نظام‌وظیفه به خانوارهای واجد شرایط تحت حمایت ارائه شد.
به گزارش ایسنا به نقل از کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان، وی بابیان اینکه معافیت فرزند پسر از خدمت سربازی به شرطی انجام می‌شود که حضور فرزند باعث توانمندی و بهبود شرایط اقتصادی خانوار شود، افزود: ۱۵۲ نفر از فرزندان پسر خانوارهای تحت حمایت در شش‌ماهه نخست سال جاری از خدمت سربازی معاف شدند.
عبیاوی هدف از ارائه معافیت سربازی را کمک به توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت عنوان کرد و افزود: بر اساس قانون تنها یک نفر از فرزندان پسر خانوارهای بدون سرپرست و یا تنها پسر خانوارهایی که دارای سه دختر هستند از خدمت سربازی معاف می‌شوند.
وی طرح تسهیلات سربازی را شامل خانوارهای تحت حمایت به علت فوت سرپرست مرد، خانوارهای تحت حمایت به علت طلاق و خانوارهای دارای سه فرزند دختر برشمرد و گفت: با توجه به ازکارافتادگی سرپرست خانوار دارای بیش از سه دختر مجرد و یا مشکلاتی از قبیل طلاق والدین و فوت سرپرست خانوار، می‌توانند از خدمات معافیت سربازی استفاده کنند.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: به منظور کاهش مشکلات معیشتی خانوارهای تحت حمایت، با پیگیری‌ها و انجام مکاتبات با سازمان نظام‌وظیفه ۲۹۶ نفر از سربازان تحت حمایت به نزدیک‌ترین پادگان محل سکونت خود منتقل و از کاهش تعرفه سربازی بهره‌مند شدند.
عبیاوی یکی از مؤلفه‌های توانمندسازی مددجویان تحت حمایت را کمک به معافیت سربازی فرزندان پسر این خانوارها بیان کرد و افزود: معافیت فرزندان مددجو و پس ‌از آن دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی و شروع به کار در حرفه‌ای خاص توان اقتصادی خانواده را بالا برده و موجب توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت می‌شود.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با بیان اینکه کمیته امداد طرح سرباز ماهر با همکاری نیروهای مسلح و سپاه را به اجرا درآورده است، گفت: در این طرح مهارت‌های فنی و حرفه‌ای رایگان به فرزندان پسر خانوارهای مددجو مشمول خدمت سربازی ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه سربازان مددجو به منظور مهارت‌آموزی از بسته‌های تشویقی این نهاد بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: بسته‌های تشویقی این نهاد به سربازان ماهر قبل، حین و بعد سربازی ارائه می‌شود که از اصلی‌ترین بسته‌های تشویقی قبل و حین خدمت می‌توان به تامین تمامی هزینه‌های مهارت‌آموزی و ارائه تسهیلات اشتغال خانواده اشاره کرد.
انتهای پیام