معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: متاسفانه در بانک‌های خوزستان رعایت فاصله‌گذاری و ارائه کارت واکسن توسط ارباب رجوع، مطالبه نمی‌شود. دکتر سیدمحمد علوی در نشست قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان که امروز (۱۱ آبان‌ماه) برگزار شد، با اشاره به آمار پایین پوشش واکسیناسیون در خوزستان اظهار کرد: […]


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: متاسفانه در بانک‌های خوزستان رعایت فاصله‌گذاری و ارائه کارت واکسن توسط ارباب رجوع، مطالبه نمی‌شود.

دکتر سیدمحمد علوی در نشست قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان که امروز (۱۱ آبان‌ماه) برگزار شد، با اشاره به آمار پایین پوشش واکسیناسیون در خوزستان اظهار کرد: تاکنون ۵۴ درصد جمعیت خوزستان یک دوز و ۳۲ درصد نیز هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.
به گزارش ایسنا، وی افزود: روند واکسیناسیون در خوزستان در مقایسه با دیگر استان‌های کشور خوب نیست و از نظر آماری تنها بالاتر از استان‌های قم و کردستان هستیم.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به افزایش پوشش واکسیناسیون در شوشتر با اقدامات انجام‌شده، گفت: تلاش شبانه‌روزی مسئولان این شهرستان جای تقدیر دارد اما متاسفانه همچنان برخی مسئولان به واکسن اعتقاد ندارند.
علوی با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حتی با پوشش بالای واکسیناسیون، بیان کرد: اگر پوشش واکسیناسیون در خوزستان به ۸۵ درصد نیز برسد اما پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشوند، قطعا موارد بیماری مجددا افزایش می‌یابد.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به وضعیت جهانی بیماری، گفت: موج بعدی کرونا آغاز شده و سازمان بهداشت جهانی نیز خطر موج جدید را اعلام کرده است. البته وضعیت بیماری در استان خوزستان پایدار است اما نباید تصور شود که همه چیز تمام شده است.
وی با بیان اینکه هر لحظه احتمال تغییر شرایط بیماری وجود دارد، تصریح کرد: کرونا همچنان مشکل مهم جهان و کشور است بنابراین باید برای کنترل بیماری گام‌های موثری برداشت. در این راستا یکی از راهکارهای مهم در کنترل بیماری، اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی است که متاسفانه در استان خوزستان کم‌رنگ شده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه باید همه جا نسبت به رعایت پروتکل‌های پروتکل‌های بهداشتی حساسیت به خرج داده شود، افزود: متاسفانه در بانک‌های خوزستان رعایت فاصله‌گذاری و ارائه کارت واکسن توسط ارباب رجوع، مطالبه نمی‌شود.
انتهای پیام