رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: ما اخیرا موفق به امضای توافق نامه با برخی از دانشگاه‌های آلمان برای اعزام دانشجو شدیم و پس از ۳۰ سال اولین دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی، ماه گذشته اعزام شد. دکتر محمدحسین امید امروز (۱۶ آبان) در آیین نکوداشت دانشجویان نوورود دانشگاه علمی کاربردی خوزستان، اظهار کرد: شما دانشجویان […]


رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: ما اخیرا موفق به امضای توافق نامه با برخی از دانشگاه‌های آلمان برای اعزام دانشجو شدیم و پس از ۳۰ سال اولین دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی، ماه گذشته اعزام شد.

دکتر محمدحسین امید امروز (۱۶ آبان) در آیین نکوداشت دانشجویان نوورود دانشگاه علمی کاربردی خوزستان، اظهار کرد: شما دانشجویان در زمانی به دانشگاه علمی کاربردی پیوستید که یک خانه تکانی و ساماندهی در بخش‌های مختلف دانشگاه داده‌ایم و کیفیت خود را ارتقا داده ایم. دانشگاه علمی کاربردی محور آموزش‌های مهارتی در سطح کشور است.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به ساماندهی مراکز علمی کاربردی، افزود: در ابتدای اجرای برنامه دوم دانشگاه قرار داریم. براساس این برنامه، همچنان توسعه کیفی دانشگاه در دستور کار است. خوشبختانه سند آمایش استان خوزستان به تصویب رسیده است، مطابق ب این سند نیازهای استان و کشور براساس برنامه توسعه استانی شناسایی شده است.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی گفت: ما در برنامه اول دانشگاه موفق شدیم، نزدیک به ۲۵۰ مرکز نوآوری تاسیس کنیم؛ مراکز نوآوری به گونه‌ای هستند که دانشجویان می‌توانند ایده‌های خود را عملی و از علم و دانش خود ثروت خلق کنند.
امید با اشاره به اجرای چند استارت آپ، افزود: در طول یک سال و نیم اخیر بیش از ۱۵۰ رویداد شتاب یا استارت آپ برگزار کردیم و حدود ۴ هزار ایده در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، خدمات، فرهنگ، هنر و… توسط دانشجویان در این استارت آپ ها ارائه شدند که پس از داوری، پذیرفته شدند.   
وی در خصوص آموزش مجازی نیز گفت: ما ۲۰ ماه آموزش مجازی داشتیم و نتوانستیم مهارت‌های کافی را به دانشجویان منتقل کنیم. گرچه در این مدت، با آموزش‌های مجازی توانستیم بخشی از وظایف را انجام دهیم اما همه می‌دانیم که کسب مهارت تنها در محیط کار و کارگاهی محقق می‌شود. انتقال مهارت در همه زمینه‌ها مانند رانندگی است تا شخص در کنار معلم قرار نگیرد، مهارت کسب نمی‌شود. مشکل امروز دانشگاه‌های نظری نیز همین است. دانشجویان مهارت را کسب نمی‌کنند و وارد محیط کار می‌شوند. در حالی که آموزش مهارتی لازمه کسب و کار است.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی با بیان این که کلاس‌های عملی به صورت حضوری برگزار می‌شوند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه همه گیری کرونا تا حدودی کنترل شده است و با وجود مشکلات زیاد، هزینه و تحریم اما واکسن وارد شد و همه می‌توانند واکسن دریافت کنند.
امید خطاب به دانشجویان نیز گفت: در این دوران مطالبه‌گر و سوال کننده باشید. ما اخیرا موفق به امضای توافق نامه با برخی از دانشگاه‌های آلمان برای اعزام دانشجو شدیم و پس از ۳۰ سال اولین دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی، ماه گذشته اعزام شد. این ظرفیت بسیار عالی است.  
انتهای پیام