رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خوزستان از ساخت ۱۰ مدرسه استثنایی در استان با همراهی خیرین مدرسه‌ساز خبر داد. زیبا صالح‌پور در نشست خبری که امروز (۱۹ آبان‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز همچون سایر مجامع خیر مدرسه‌ساز کشور، در سال ۷۸ تاسیس شد. این مجمع با هدف ورود خیران و نیکوکاران جامعه به […]


رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خوزستان از ساخت ۱۰ مدرسه استثنایی در استان با همراهی خیرین مدرسه‌ساز خبر داد.

زیبا صالح‌پور در نشست خبری که امروز (۱۹ آبان‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز همچون سایر مجامع خیر مدرسه‌ساز کشور، در سال ۷۸ تاسیس شد. این مجمع با هدف ورود خیران و نیکوکاران جامعه به عرصه مدرسه‌سازی و فراهم کردن تجیهزات مدارس تشکیل شده است تا بخشی از مشکلات دانش‌آموزان را با کمک خیران برای دستیابی به تحصیل مناسب حل شوند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: همواره کمک به مدرسه‌سازی و ایجاد فضاهای آموزشی در کشور وجود داشته است اما این کمک‌ها به شکل منظم و نهادینه نبود اما با تشکیل این مجمع از سال ۷۸، به شکل رسمی و با ترکیبی قانونی شاهد فعالیت خیران در عرصه مدرسه‌سازی هستیم.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خوزستان گفت: در سال ۷۸، تعهد خیران مدرسه‌ساز در خوزستان ۳۵۰ میلیون تومان بود اما در سال‌های اخیر با تلاش‌های انجام‌شده خوشبختانه مشارکت خیران بسیار بالا رفته است به شکلی که سال گذشته خوزستان رتبه دوم مشارکت خیران مدرسه‌ساز را در کشور با تعهد ۲۱۱ میلیارد تومان کسب کرد.

وی با اشاره به برگزاری سالانه جشنواره خیرین مدرسه‌ساز ادامه داد: در این جشنواره‌ها زمینه حضور سایر خیران برای فعالیت در عرصه مدرسه‌سازی فراهم و از خیران دوره‌های پیشین تجلیل می‌شود. امسال خوشبختانه خوزستان رتبه اول مشارکت خیران را میان همه استان‌های کشور با حدود ۳۰۰ میلیارد تومان تعهدات به دست آورد. این جایگاه در شرایطی برای خوزستان رقم خورد که در شرایط رکود اقتصادی، تحریم و گرانی‌ها قرار داریم.

صالح‌پور با بیان اینکه برای ما افتخار است که خوزستان زمینه حضور نیکوکاران را فراهم می‌کند، افزود: آنچه باعث شده این افتخار معنوی برای خوزستان به دست آید، همراهی و همدلی مجمع خیران مدرسه‌ساز، اداره‌کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان است.

وی در خصوص مشارکت‌های مردمی در طرح آجر به آجر که در قالب سه پویش برگزار شد، گفت: پویش اول به نام “محرم” بود که در این پویش خوزستان توانست رتبه ۴ کشور را به دست آورد. پویش دوم “من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من” بود که خوشبختانه در سایه همدلی و مشارکت مردم توانستیم رتبه اول را با اختلاف بسیار زیاد با سایر استان‌ها کسب کنیم. پویش سوم “به رنگ مدرسه” بود که در این پویش شاهد مشارکت بسیار خوبی از سوی دانش‌آموزان خوزستان بودیم و بخش عمده‌ای از آثار رسیده به این پویش توسط دانش‌آموزان خوزستان ارسال شد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خوزستان گفت: یکی از دلایل اینکه خوزستان توانسته در این شرایط دشوار اقتصادی توجه ویژه خیران را داشته باشد، این است که اداره‌کل نوسازی مدارس استان همراهی بسیار خوبی با خیران داشته است.

وی با بیان اینکه در بیشتر استان‌ها نسبت به سال‌های قبل تعهدات خیران کاهش چشمگیری داشته است، گفت: بخش اعظمی از خیرانی که به ساخت مدرسه در خوزستان کمک می‌کنند، خوزستانی نیستند و این مساله به این دلیل است که نام خوزستان یک نام محبوب برای خیران است و همه مردم ایران به خوزستان عشق دارند.

صالح‌پور افزود: نبود مدارس استثنایی در خوزستان احساس می‌شد و خوشبختانه با همراهی خیران، ۱۰ مدرسه استثنایی در خوزستان در حال ساخت است تا مشکل کمبود مدارس استثنایی نیز تا حدودی مرتفع شود.

انتهای پیام