مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌الملل دانشگاه شهید چمران اهواز از پذیرش دانشجو بر اساس بازبینی انجام‌شده در ضوابط جذب دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبر داد. دکتر کریم لویمی مطلق در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیش از شیوع کرونا، دانشجویان خارجی که عمدتا عراقی هستند، استقبال خوبی از تحصیل در دانشگاه کرده بودند و […]


مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌الملل دانشگاه شهید چمران اهواز از پذیرش دانشجو بر اساس بازبینی انجام‌شده در ضوابط جذب دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبر داد.

دکتر کریم لویمی مطلق در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیش از شیوع کرونا، دانشجویان خارجی که عمدتا عراقی هستند، استقبال خوبی از تحصیل در دانشگاه کرده بودند و حدود ۸۰۰ دانشجوی بین‌الملل داشتیم اما پس از شرایط پاندمیک مجبور شدیم کلاس‌ها را به صورت آنلاین ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه در ترم قبل شرایط و ضوابطی را برای پذیرش دانشجوی با کیفیت بین‌الملل وضع شد، افزود: در ترم جدید حدود ۲۱۵ دانشجو بین‌المللی پذیرفته شد و آموزش آن‌ها مثل دانشجویان داخلی خواهد بود.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌الملل دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: البته این تعداد قطعا می‌توانست بیشتر باشد اما با توجه به اینکه شرایط جدیدی مصوب شده است، هر دانشجویی با هر شرایطی پذیرفته نمی‌شود بلکه معدل و سطح علمی و زبان را مدنظر قرار داده‌ایم. کیفیت آموزشی و علمی دانشگاه برای مهم بسیار مهم است تا دانشجویان باکیفیتی فارغ‌التحصیل شوند.

لویمی مطلق با بیان اینکه گروه دیگری از دانشجویان بین‌الملل نیز در ترم بهمن پذیرفته خواهند شد، افزود: ملیت عمده این دانشجویان عراقی است، تعدادی دانشجوی بوسنیایی نیز داریم و تعدادی دانشجوی سوری و افغانی نیز در این دانشگاه پذیرش شده‌اند. البته به دنبال جذب دانشجویانی با ملیت‌های گوناگون هستیم.

انتهای پیام