معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به بررسی وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل ۱۴ شهرستان گفت: تمام ظرفیت آموزش و پرورش استان خوزستان را به کار می‌گیریم تا فرد بازمانده از تحصیل نداشته باشیم. رضا نجاتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری جلسه‌ای ویژه بررسی وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل در استان […]


معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به بررسی وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل ۱۴ شهرستان گفت: تمام ظرفیت آموزش و پرورش استان خوزستان را به کار می‌گیریم تا فرد بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.

رضا نجاتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری جلسه‌ای ویژه بررسی وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل در استان خوزستان، اظهار کرد: فرمانداران و روسای آموزش و پرورش  ۱۴ شهرستان که آمار بازماندگان از تحصیل‌شان نسبت به بقیه شهرستان‌ها بیشتر است، در این جلسه حضور پیدا کردند. البته این مساله دلایل مختلفی دارد که بخشی از آن مربوط به بیماری کرونا، بخشی مربوط به جابه‌جایی و بخشی دیگر فرهنگی است.
وی افزود: بر فعال شدن شوراهای آموزشو پرورش تاکید کردیم. حتی یک دانش‌آموز هم نباید به خاطر مسائل مالی و یا فقر فرهنگی بازمانده از تحصیل باشد زیرا معتقد هستیم که بازمانده از تحصیل در ابتدا به خود و سپس به جامعه لطمه وارد خواهد کرد. توجه به  آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری برای آینده است و همه باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه باید همه دغدغه آموزش را داشته باشند، گفت: امروزه در جوامع پیشرفته و توسعه‌یافته یقینا به زیرساخت‌های آموزش و پرورش توجه داشته‌اند. در آموزش و پرورش هم می‌توان کار اجتماعی و هم فرهنگی و هم اقتصادی انجام داد لذا تاکید کرده‌ایم که هیچ دانش‌آموزی نباید به خاطر فقر مالی، نبود سرویس و نبود امکانات از مدرسه و تحصیل فاصله بگیرد.
وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در استان خوزستان برای شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل، بیان کرد: قرار بر این شد که در وهله اول کودکان بازمانده از تحصیل از طریق ظرفیتی که در شهرستان‌ها وجود دارد، شناسایی شوند. در وهله دوم علت نرفتن به کلاس درس تشخیص داده شود و در نهایت برای رفع مشکل اقدام کنند. اگر دانش‌آموزی در تامین سرویس ایاب و ذهاب مشکل دارد می‌توان برای حل این مساله از ظرفیت شهرستان استفاده کرد و اگر کسی مشکلات مالی دارد به او کمک شود و مشکلش رفع شود. برای موضوعات فرهنگی نیز باید کار فرهنگی صورت بگیرد و تمهیدات لازم در نظر گرفته شود تا بازماندگان به مدرسه بازگردند. ان‌شاءالله کمک می‌شود در خوزستان که یکی از استان‌های فرهنگی است، کودک بازمانده از تحصیل وجود نداشته باشد.
نجاتی با بیان اینکه اقدامات خوبی برای کودکان بازمانده از تحصیل در نظر گرفته شده است، افزود: این اقدامات لازم است اما کافی نیست و نیاز است کار بیشتری انجام شود. تمام ظرفیت آموزش و پرورش استان خوزستان را به کار می‌گیریم تا فرد بازمانده از تحصیل نداشته باشیم. تلاش ما بر این است که هیچ کودکی به خاطر موضوعات معیشتی، سرویس و نبود مدرسه از تحصیل باز نماند.
معاون سیاسی  اجتماعی استانداری خوزستان گفت: خانواده‌ها نیز در این مساله به ما کمک کنند و در خصوص تحصیل کودکان خود بیشتر از ما دغدغه داشته باشند زیرا در وهله اول آسیب به فرد می‌رسد و بعد به جامعه. بنابراین خانواده، مسئولین و جامعه همه باید تلاش کنیم که فرد بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.
انتهای پیام