رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: این وضعیت هشداری برای مردم است و اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود ممکن است وضعیت حتی بدتر از این شود. دکتر مجتبی کلانتر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به قرار گرفتن شوشتر در وضعیت زرد اظهار کرد: در پی قرار گرفتن […]


رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: این وضعیت هشداری برای مردم است و اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود ممکن است وضعیت حتی بدتر از این شود.

دکتر مجتبی کلانتر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به قرار گرفتن شوشتر در وضعیت زرد اظهار کرد: در پی قرار گرفتن وضعیت شوشتر در وضعیت آبی در هفته گذشته، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در شوشتر کاهش یافت و در نتیجه، تعداد موارد سرپایی و بستری افزایشی شد اما تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا افزایش پیدا نکرده است.  
وی با اشاره به تاثیر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در وضعیت زرد شوشتر، افزود: این وضعیت هشداری برای مردم است و اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود ممکن است وضعیت حتی بدتر از این شود.
رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به بروز سویه جدید جهش‌یافته “اومیکرون” کرونا و امکان ورود این گونه به کشور، گفت: این گونه بسیار خطرناک‌تر و مسری‌تر است بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم علاوه بر واکسیناسیون کامل، پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی و با جدیت رعایت کنند.
وی با بیان اینکه واکسیناسیون مهم‌ترین و بهترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری است، افزود: اکثر مبتلایان به کرونا واکسن دریافت نکرده‌اند یا تنها یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند.  
کلانتر گفت: تاکنون بیش از ۸۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال شوشتر یک دوز و حدود ۶۰ درصد هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، بنابراین همه کسانی که مرحله اول واکسن را دریافت کرده‌اند، سریع‌تر برای دریافت دوز دوم واکسن مراجعه کنند و گروه‌های هدف دریافت دوز سوم نیز سریع‌تر برای تزریق اقدام کنند.
انتهای پیام