امام جمعه اهواز با بیان اینکه وقتی به آیات قرآن نگاه می‌کنیم می‌بینیم تنها راه در مقابل دشمن، مقاومت است، گفت: بر اساس آیات سوره طه، همراهی خداوند بهترین پشتوانه مقاومت است. حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه در خوزستان در محفل انس با قرآن جبهه مقاومت که […]


امام جمعه اهواز با بیان اینکه وقتی به آیات قرآن نگاه می‌کنیم می‌بینیم تنها راه در مقابل دشمن، مقاومت است، گفت: بر اساس آیات سوره طه، همراهی خداوند بهترین پشتوانه مقاومت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه در خوزستان در محفل انس با قرآن جبهه مقاومت که شامگاه شنبه ۱۱ دی‌ماه در مصلی امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با اشاره به موضوع مقاومت از نگاه قرآن و راه صحیح در برابر فشارهای دشمن گفت: آیا مسیری بهتر از مقاومت وجود دارد؟ وقتی به آیات قرآن نگاه می‌کنیم می‌بینیم تنها مسیر مقاومت است.
به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: چطور می‌شود این دشمن را با این قدرت و توان شکست داد؟ از نگاه قرآن مؤمنان با چه قدرتی در مقابل دشمن مقاومت می‌کنند؟ هزینه مقاومت بیشتر است یا سازش؟ مقاومت چه شرایط و موانعی دارد؟ چه زمانی به پیروزی نهایی می‌رسد؟  اینها سوالاتی است که باید پاسخ آنها را پیدا کنیم.
وی بیان کرد: زمانی که موسی و هارون در پیشگاه خداوند عرضه داشتند که ما توان مقابله با فرعون را شاید نداشته باشیم. خداوند متعال فرمانی صادر کرد که برای همیشه تاریخ مفید است. آنها عرضه داشتند: «قَالَا رَبَّنَا إِنَّنَا نَخَافُ أَنْ یَفْرُطَ عَلَیْنَا أَوْ أَنْ یَطْغَی»(طه، ۴۵):پروردگارا ما می‏ ترسیم که آسیبی به ما برساند یا آنکه سرکشی کند. خداوند فرمود: «قَالَ لَا تَخَافَا إِنَّنِی مَعَکُمَا أَسْمَعُ وَأَرَی» (طه، ۴۶) هرگز خود به خود ترس راه ندهید. من همراه شما هستم. می‌شنوم و می‌بینم. این بهترین پشتوانه مقاومت است. بهترین راهکار در برابر دشمنان مقاومت است. این سوال‌ها برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری در سالگرد رحلت امام(ره) که می‌توان بیش از این هم درباره آن سخن گفت.
گفتنی است، محفل انس با قرآن جبهه مقاومت با سخنرانی، سید هاشم الحیدری، دبیرکل جنبش عهدالله عراق همراه بود. تلاوت احمد ابوالقاسمی، میثم تمار و خلیل سواری و همچنین مرثیه سرایی سید کریم موسوی و اجرای گروه تواشیح از دیگر برنامه‌های این محفل بود.
انتهای پیام